У Нафтогазовій асоціації заявили про повернення нелегальних АЗС на паливний ринок країни. Хоча за останні 3 роки в Україні проводилось, як мінімум, три “хвилі” чисток “сірих” заправних станцій.
Як відомо, вперше в Києві почали боротися з нелегальними АЗС, що торгують автомобільним газом без ліцензії, ще в 2017 році.
Причинами, через які стали з’являтися паливні “бочки”, стало введення акцизного податку на паливо і економічна криза, саме він привів до падіння платоспроможності громадян.
За даними за 2019 рік, нелегальні АЗС зайняли 20% роздрібного ринку, що в грошах – близько $ 1,3 млрд. При цьому різниця на тіньових заправках в порівнянні з великими мережами АЗС становить 5-6 гривень в залежності від палива.
Так, більша частина “сірих” АЗС – це автогазові станції. За оцінками деяких експертів, їх частка на тіньовому ринку палива – 60%. Зазвичай власники таких заправок легально купують паливо, але іноді ресурс може добуватися і незаконно, наприклад, контрабандою або крадіжкою на трубопроводах.
В цілому легальний бізнес високо оцінює результати чистки. Але попереджає: в період карантину нелегальні автозаправки знову почали виходити на ринок.
Як впізнати нелегальну АЗС?
1. Зовнішній вигляд. Зазвичай такі АЗС складаються з диспетчерської будки і однієї або декількох паливних цистерн.
2. Відсутність чеків.
3. Відсутність куточка споживача, де клієнти змогли б побачити інформацію про заправку.
Крім цього, співробітники “бочок” рідко готові надати документи і ліцензії, а деякі навіть не можуть згадати назву заправки, на якій працюють.
Нагадаємо, що Андрій Коболєв, глава НАК «Нафтогаз України», заявив про те, що більшу частину реалізованого населенню газу газозбутової компанії купували у приватних газовидобувників і по імпорту.
Раніше повідомлялося, що державний «Приватбанк» став розпродавати частину своїх АЗС, які раніше перебували в зоні власності роздрібної мережі групи «Приват».