Карантин дав серйозний поштовх для ринку онлайн-покупок. За оцінками фахівців, під час карантину трапився планомірне зростання онлайн покупок, який в звичайних умовах стався б за кілька років.
Фахівці українського маркетплейса Prom.ua відзначають, що карантин досить серйозно змінив купівельні звички і уподобання.
Так, на початку українці масово скуповували медичні маски, респіратори і антисептики. Всього за один тиждень попит на ці товари виріс в 3 рази – з 30 тисяч замовлень до 88 тисяч. Чи не дрімаю і продавці, активно заходячи на майданчики з продажу. Деякі великі майданчики блокували новачків, залишаючи тільки перевірених.
Крім медичних товарів в перші тижні карантину українці більше ніж зазвичай купували зоотовари, побутову хімію та інші товари повсякденного користування, які звикли купувати в супермаркеті по дорозі додому. Ще замовляли шини, щоб встигнути поміняти зимову гуму на автомобілі і матеріали для ремонту і будівництва.
На 5-му тижні карантину ажіотаж навколо масок і захисних засобів затих. Українці замовляли вже ті товари, які скрашували домашню ізоляцію.
Так, в середині квітня в ТОП-5 категорій онлайн покупок увійшли техніка та електроніка, товари для дому і саду, одяг і взуття, спортивні товари, а також дитячі товари.
Зазвичай найпопулярнішим товаром на маркетплейсе було жіноче плаття. Цієї весни сукні та туфлі замінили спортивні костюми, кросівки і кеди, а також зручний одяг для будинку: піжами, халати, майки, футболки. На це українці витрачають в інтернеті близько 570 грн.
Щоб забезпечити собі ефективну віддалену роботу, українці також купували навушники і гарнітури, дисплеї і тачскрін, монітори, а також чохли і захисні плівки для телефонів. Середній чек – 640 грн.
Під час карантину також на 26% зріс попит на товари для дозвілля та хобі, а також дитячі товари. В інтернеті на це витрачають від 280 до 500 грн.
Так як розпал карантину припав на середину весни, дачники почали готуватися до сезону. Попит на ці товари збільшився майже в 2 рази в порівнянні з початком карантину: замовляють саджанці декоративних дерев і чагарників, розсаду овочевих і плодових культур, садовий інвентар для поливу і садові меблі – гойдалки, стільці, шезлонги. На товари для дому та саду українці витрачають 620 грн.
Виріс попит на товари для спорту і відпочинку. Купували в онлайні килимки для йоги, еспандери, гирі і штанги, футбольні м’ячі, а також батути, велосипеди, скейти і самокати. Середній чек – 760 грн.
У Prom.ua кажуть, що незважаючи на те, що українці все ще не звикли купувати продукти харчування онлайн, за 4 тижні карантину кількість замовлень на продукти харчування зросла на 23%.
В основному купують чай, кава, крупи, макарони, спеції, солодке і горіхи. Також замовляють дієтичні продукти, щоб не зраджувати звичкам, а ще фрукти, ягоди та сири – тобто те, що раніше купували в магазині по дорозі додому. В середньому, на продукти в інтернеті витрачають 470 грн.