Пандемія вірусу, який взяв старт у Китаї та від початку 2020-го крокує світом, змінила життя у всіх його проявах та сферах. Величезний вплив коронавірус мав на торгівлю – частина її перемістилася в онлайн-сектор, інша частина не витримала випробувань.
Великі ТРЦ вистояли, але зазнали збитки. Натомість багато компаній отримали можливість працювати в омріяних місцях, адже інші відмовилися від орендованих раніше площ.
Ми запросили до розмови експерта у галузі – керівницю відділу торгової нерухомості компанії «Кушман енд Вейкхілд» Катерину Весну. Найперше, що вона каже – це зміна правил гри. Великі та не дуже ТРЦ вже призвичаїлися до них, але спочатку було доволі важко.
«Найбільш вразливі – кінотеатри, ресторанні зони, розважальні зони. Всі інші підлаштувалися під умови», – каже пані Катерина.
Найбільший виклик у тому, що ніхто не знає, чого очікувати в майбутньому.
«Така ситуація у світі вперше. До пандемії всі дивилися в бік розважального концепту, але зараз цей формат трохи підвис, тож всі бізнесмени думають, чим доповнити торгівлю», – наголосила експертка.
Онлайн чи офлайн? Як привести покупців у магазини? Ці та інші питання цікавлять всіх.
«Онлайн – він доповнює, але не замінить фізичні магазини. Шопінг – це примірка, роздивляння нових колекцій тощо. Тобто зараз онлайн-магазин повинен створити всі умови задля того, щоб більше людей прийшли до фізичних магазинів», – каже Катерина Весна.
Цікаві ідеї та висновки експертки можна почути у розмові із ведучою «Першого Ділового».