«Для того, щоб стати Хорватією у плані туризму, Україні знадобиться 10 років» – експерт

Поділитися:

Керівник Офісу Президента України Андрій Єрмак поставив перед головами ОДА завдання протягом тижня підготувати концепцію розвитку внутрішнього туризму у своїх регіонах. Зокрема, визначити в кожній області по три-п’ять “туристичних магнітів” – найбільш привабливих з погляду туризму об’єктів історико-культурного та природного значення. Про це йшла мова сьогодні на селекторній нараді з головами ОДА щодо питань розвитку туризму.

На основі цих пропозицій буде розроблена загальнодержавна програма розвитку туризму в Україні та відповідні регіональні програми як її складові. Завдання в межах цієї програми реалізовуватимуться впродовж трьох-чотирьох років та в подальші роки.

“Ми хочемо щоб українці, не маючи можливості цього року поїхати за кордон, почали мандрувати нашою мальовничою країною”, – сказав Андрій Єрмак, розпочинаючи нараду.

У зустрічі також взяли участь заступники керівника Офісу Глави держави, міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко, міністр інфраструктури України Владислав Криклій, міністр розвитку громад і територій Олексій Чернишов, міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Ігор Петрашко.

Голова Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів зауважила, що, крім переліку туристично привабливих локацій регіону, місцева влада має розробити тури на три, п’ять і 10 днів, а також передбачити, як доїхати до того чи іншого туристичного об’єкта.

“Ми готові співпрацювати з місцевою владою, якщо ще треба щось покращити: десь не вистачає пару кілометрів хорошої дороги, десь треба прибрати якийсь страшний ринок, який псує враження. Для того щоб ці локації стали більш цікавими для туристів”, – наголосила Мар’яна Олеськів.

Крім того, керівництву областей варто звернути увагу на подієвий туризм. Зокрема, слід визначити в кожній з областей 5-10 найбільш цікавих подій культурного життя регіону й просувати їх як одно-дводенні тури.

Наприклад, при Міністерстві культури діє програма “Малі міста – великі враження”, на яку в цьому році було передбачено 40 млн грн, і після завершення карантину ці кошти також можна буде використати для розвитку культурних подій у регіонах.

Крім того, на нараді порушувалося питання підтримки підприємств, задіяних у туристичній галузі, щоб вони надавали більш якісні послуги.

Міністр інфраструктури повідомив, що наразі тривають консультації з профільними комітетами Верховної Ради щодо розробки законодавчої ініціативи зі звільнення від сплати ПДВ внутрішніх авіаперевезень.

Це допоможе здешевити внутрішні перельоти та стимулюватиме відновлення пасажиропотоку на авіатранспорті.

Також триває робота над лібералізацією візового режиму для громадян з низки країн, які приїжджають в нашу країну з метою туризму. Після ухвалення відповідного рішення передбачені візит-тури в туристично привабливі місця України, тому вже зараз голови ОДА разом з місцевою владою мають передбачити приріст туристів, зокрема й іноземних, у своєму регіоні.

Голови облдержадміністрацій мають сформувати у структурі ОДА управління з питань розвитку туризму, а також організувати при облдержадміністраціях відповідні консультативно-дорадчі органи із залученням усіх зацікавлених сторін.

Керівник Національної організації туризму Ігор Ліптуга пояснив, що раніше, при обл. та райдержадміністраціях туризм не було виділено в окремий департамент.

«Туризмом займалися в культурі, спорті і навіть в ЖКГ, проте окремого департаменту не було. Зараз офіційно на рівні держави туризм «переведений» під юрисдикцію Мінкульту. А взагалі-то з початком роботи над внутрішнім туризмом, мають з’явитися спеціальні департаменти, які будуть відповідати за розвиток туризму в конкретному регіоні. Це добре, бо у таких департаментів зявиться і фінансування, буде й політична воля», – пояснює експерт.

За словами Ліптуги, туризм у всьому світі – це визнаний потужний каталізатор економіки.

«Туризм це не галузь, це цілий сектор куди входять багато галузей. Тому держава та місцеві органи влади мають докладати зусиль та створювати промоцію свого регіону, розвивати туризм. За всі роки незалежності коштів на туризм не виділяли. Бізнесмени, котрі займалися туристичним бізнесом звикли бути самі по собі – от і маємо сарайчик у Бердянську», – каже Ліптуга.

Наразі вкладення коштів у сферу туризму постало досить гостро. Адже перед усім, туризм – це розвинута інфраструктура, хороші дороги, пасажирське сполучення, тощо. Це вимагає значних коштів.

Проте за словами Ліптуги, є ще й маркетингова робота – а саме маркетинг територій. Тому що багато туроператорів по внутрішньому туризму не знають, що запропонувати подивитися туристам у тому чи іншому регіоні.

«Уряд стверджує, що очікує цього року до 5 мільйонів туристів. Проте я не був би таким категоричним, бо у нас не ведеться нормальна статистика. Приміром, туризм треба поділяти на організований і неорганізований. Внутрішній туризм більше не організований, тоді як туроператори рахують тільки організованих туристів», – розповів експерт.

За словами Івана Ліптуги, 30 мільйонів українців поїхали туристами за кордон минулого року. І в України є всі шанси розвивати внутрішній туризм і незабаром стати новою Грузією чи Хорватією – хорвати вже допомагають туроператорам складати дорожні карти, як це все правильно можна здійснити.

«Проте, слід визнати, що за таких темпів нам знадобиться мінімум 10 років, аби перетворитися на ту ж Хорватію у плані туризму», – заявив Ліптуга.

 

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу