«100 мільярдів і нові вагони не вирішать проблеми УЗ. Це мінімальний крок для впорядкування справ» – експерт

Поділитися:

В компанії “Укрзалізниця” планують зменшувати тарифи на вантажні перевезення за деякими напрямками.
По це заявив голова правління компанії Володимир Жмак під час круглого столу в Європейській бізнес-асоціації.

“Теза про те, що потрібно всюди збільшувати тарифи на вантажні перевезення – помилкова, тому що в нас будуть напрямки, де ми будемо зменшувати тарифи”, – зазначив Жмак.

Він пояснив, що планує, зокрема, збільшити частку вантажних перевезень зерна залізницею до порту в Одесі.

“Для цього, я припускаю, потрібно буде зменшувати тарифи, а не тільки їх збільшувати”, – додав очільник УЗ.

За словами Жмака, нині в компанії працюють над підготовкою економічного обґрунтування нових тарифів.

Минулого року колишній директор із розвитку УЗ Андрій Рязанцев заявив, що тариф на вантажні перевезення “Укрзалізницею” недооцінений у 2-3,5 рази і буде рости.

У березні 2019 року УЗ підвищила тарифи на вантажоперевезення на 14,2%.

Андрій Рязанцев, екс-директор з розвитку бізнесу «Укрзалізниці» спеціально для Першого ділового телеканалу пояснив ситуацію, що склалася.

“Я хочу сказати, що це – дуже важливий крок, якщо він відбудеться, то це буде ментальна зміна в розумінні держави та залізниці щодо пасажирських перевезень. Безумовно ми мусимо  розуміти, що 100 вагонів або 3 млрд гривень не вирішать проблеми і не зроблять на наступний день залізницю більш сучасною. Це є мінімальний крок, необхідний для впорядкування справ на Укрзалізниці, яка впродовж багатьох років фінансувала пасажирські перевезення за рахунок власних обігових коштів.

Мені видається, що потрібно більш глибоко дивитися на рівні держави та Укрзалізниці,  на розподіл грошових коштів, які стосуються інфраструктурних проектів. Ми  знаємо, що 150 млрд гривень буде  проінвестовано в дороги наступного року. Тут є чіткий зв’язок, а повинна бути ще й чітка кореляція. По автомобільним дорогам наразі їздять вантажі, які могли б їздити залізницею. Але для цього потрібно профінансувати інфраструктуру” – говорить експерт.

Відомо, що  Укрзалізниця розірвала кредитний договір з ЄБРР на закупівлю майже 5000 піввагонів. В тім, УЗ  має заплатити 85 млн гривень комісії ЄБРР за невикористання цих кредитних грошей.

“Мені важко коментувати причину, що до цього. Відверто скажу, що це проблема не тільки УЗ. Ми знаємо, що коли УЗ в зв’язку з  отриманням такого довгоочікуваного кредиту із лояльними умовами кредитування на суму 159 млн гривень, це була надія усієї вагонобудівної галузі. Сама УЗ перестала випускати власні вагони  на той момент, хоча і вийшла на 26% від загального ринку.  Так, компанія очікувала закупівлі вагонів в українських виробників, а ті, і собі, чекали на велике замовлення від УЗ. В зв’язку з відмовою проведення тендеру двічі, тепер ми маємо 70% падіння усієї вагонобудівної галузі” – повідомив спеціаліст.

За словами Андрія Рязанцева, коли тендер було майже проведено і навіть переможці-виробники вже були обговорені, в той момент була обрана наглядовій раді, після чого процес перейшов на нульовий шлях. Коли проводився другий тендер, представники ЄБРР чомусь побачили змову чотирьох виробників вагонів, і результати конкурсу знов були анульовані.

“Комітет розглянув і прийняв рішення не пролонговувати. Внаслідок того, що ми не змогли провести адекватно тендер і не використали кошти, надані ЄБРР, треба було говорити про пролонгацію. Але на жаль, цього не зробили” –  роз’яснює експерт.

Якщо говорити про пасажирські вагони, то УЗ розглядає можливість виготовлення вітчизняних електропоїздів на потужностях Київського електровагонного ремонтного заводу.

“Я вважаю, що обсяги замовлень значно менші від її реальної потреби. Відповідно багато з компонентів, з яких складаються пасажирські вагони можуть вироблятися в Україні, але потрібна чітка середньострокова перспектива, розуміння того, скільки Укрзалізниця буде купувати вагонів щороку. Тоді бізнес в мить відреагує, і ми зможемо побачити добрий результат ” – резюмував Андрій Рязанцев.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу