Півтисячі процедур участі у тендерах на ремонт і будівництво доріг та традиційно мінімальний відсоток знижки. Все це про двох найбільших представників так званого картелю Національної асоціації дорожників України. А відтак – головних улюбленців “Укравтодору”.
Про це повідомляють журналісти “Першого Ділового” телеканалу.
За даними Ліги антитрасту, що вже подала ще дві заяви про махінації вказаних компаній, неодноразово згадувані в корупційних оборудках “Автомагістраль-Південь” та “Онур Конструкціон Інтернешнл” спрацювалися, вдаючи показову конкуренцію для всіх, а в житті – залучаючи одна одну до субпідрядів.
То ж, з 2017 по 2020 роки сума платежів між ними склала 609 млн грн. Практично не змагалися вони й на тендерах з ремонту дороги Василівка-Бердянськ, тому торги відбулися з мінімальною економією для держави та з максимальним прибутком для учасників.
Друга заява Ліги антитрасту стосується змови між ще одним фаворитом “Укравтодору”- компанією “Ростдорбуд” і “Європейською дорожньо-будівельною компанією”, яка лише рік тому почала вигравати підряди й зараз їх має вже на понад 800 мільйонів гривень.
Компанії теж дуже швидко налагодили співпрацю: “ЄДБК” не заважала “Ростдорбуду” виграти тендер з ремонту ділянки дороги Н-14 вартістю 1 мільярд гривень. Своєю чергою “Ростдорбуд” теж не втручався, коли “ЄДБК” виграла торги на інші ділянки цієї траси з мінімальною знижкою.
Тому за порушення компаніям загрожує штраф в розмірі до 10 відсотків річного обороту і заборона протягом трьох років брати участь в тендерах.
Як відомо, за даними Ліги антітрасту, “Автомагістраль Південь” отримала від “Укравтодору” 742 мільйони гривень, з яких 300 мільйонів – з ковід-фонду. І що цікаво – закупівлю провели без конкурсу, – лише за переговорною процедурою.
Нагадаємо, майже 100 млн гривень “Укравтодор” протизаконно віддав підприємству “Автомагістраль-Південь”. Про це розповіли журналісти “Першого Ділового» телеканалу з посиланням на систему закупівель “Prozorro”.
Також раніше ми написали про те, що 65% підрядів «Укравтодору» отримує картель.