Кабмін України затвердив протокольне рішення про заборону використання повітряного простору України повітряними суднами, зареєстрованими в реєстрах Республіки Білорусь, з 00:00 29 травня.
Українським авіакомпаніям заборонено виконувати польоти в повітряному просторі Білорусі, а Держприкордонслужбі України доручено припинити оформлення пасажирів, які прямують з Білорусі або в Білорусь. “Ситуація з примусовою посадкою літака компанії Ryanair в Мінську є порушенням Конвенції про міжнародну цивільну авіацію. Рішення уряду спрямоване на забезпечення безпеки польотів і пасажирів”, – заявив глава Кабміну Денис Шмигаль.
Також Міністерство закордонних справ України підготувало пакет санкцій проти громадян Білорусі, які підтримують режим Олександра Лукашенка.
За словами джерел, кінцевої дати закінчення обмежень не встановлено.
Кабмін також доручив Мінінфраструктури, МЗС і “Украероруху” проінформувати про це Білорусь.
Зараз команда Мінінфраструктури спільно з МЗС напрацьовують оперативні рішення, щоб залучити в Україну нові транзитні авіамаршрути.
Свою думку з цього приводу висловив Ігор Ольшевський, експерт зовнішньоекономічної діяльності.
“Слід зазначити, що не все так погано. Треба орієнтуватися на позитив. Дійсно, ми можемо якимось чином замінити авіасполучення з Білоруссю. Фактично 97% рухомого складу поїздів УЗ знаходяться на межі експлуатації. Там процентні показники є негативними. Однак, є інші авіакомпанії, які з радістю замінять тих, хто раніше здійснював авіаперевезення. Однією з них є “Белавіа”.
Крім того, є турецькі або фінляндські компанії, вони зможуть замінити ті рейси, яких не вистачає. Минулого року Белавіа здійснювала близько 40 рейсів в тиждень в Україні, що становило 8,5% від загального обсягу ринку. Єдиний негатив, який може відбитися внаслідок того, що Белавіа замінять на цьому ринку, буде показуватися на споживачах. Це будуть додаткові витрати на паливо, збільшиться час польоту тому відповідно, підвищиться вартість польоту “, – говорить експерт.
Ігор Ольшевський вважає, що близько 10 іноземних компаній будуть міняти режим польоту, що, звичайно, спричинить збитки. Фахівець відзначає, що ринок вже починає підлаштовуватися під ситуацію.
“Що стосується українських авіаперевізників, наскільки мені відомо, тільки одна компанія здійснювала переліт в Білорусі. Яким чином це відіб’ється на подальшому ринку, ми можемо тільки спостерігати. Адже досить важко прогнозувати, хто саме з компаній займе цю нішу і буде фактично здійснювати весь обсяг перельотів в Білорусі.
Хтось говорить про польських або латвійські компанії. Але наша інфраструктура повинна підготуватися до цих змін. Потрібно їх використовувати і певним чином передомовлятися з новими гравцями на ринку “, – відзначає фахівець.