“Те, що держава вперше в цьому році виділила фінансування для Укрзалізниці – це суттєвий крок вперед” – Володимир Омелян

Поділитися:

АТ “Укрзалізниця” оголосила тендер на закупівлю 100 пасажирських купейних вагонів загальною вартістю понад 3 млрд грн. Про це йдеться на сторінці тендеру в системі ProZorro.

Всього оголошено чотири лоти на чотири типи вагонів:

  • 51 пасажирський купейний спальний вагон (1,5 млрд грн);
  • 12 купейних спальних вагонів типу СВ (349 млн грн);
  • 20 купейних спальних вагонів, обладнаних для перевезення людей з інвалідністю на колісному кріслі (633,7 млн ​​грн);
  • 17 купейних спальних вагонів, обладнаних для перевезення людей з інвалідністю та з купе начальника поїзда (551,3 млн грн).

Усі вагони повинні поставити до 31 грудня 2021 року. Дедлайн подачі тендерних пропозицій – 30 березня. Аукціон хочуть провести 5 травня.

Відповідно до тендерної документації, вагони повинні бути обладнані вакуумними туалетами, вікнами з подвійними склопакетами, пультом управління освітленням і кнопкою виклику провідника. У кожному купе має бути по чотири розетки і два USB-порту.

Наскільки це можливо і скільки вагонів все-таки вдасться придбати за виділений бюджет, обговорювали Олександр Завгородній, виконуючий обов’язки глави першого правління АТ “Укрзалізниця” і Володимир Омелян, екс-міністр інфраструктури.

“На пострадянському просторі є єдиний виробник, який може зараз поставляти цю продукцію, не з підприємств, що знаходяться під санкціями, – це Крюківський вагонобудівний завод. Всі інші заводи під санкціями. Ще один постачальник вагонів – це Казахстанська компанія. Але для того, щоб вагони поставлялися звідти, треба узгодити їх технічні умови. Тому конкуренція тут майже умовна “, – говорить експерт.

Олександр Завгородній зазначає, що європейські компанії мають продукцію, відповідну технічним особливостям, але вони не виробляють спальні вагони, які замовлені коштом держбюджету.

“Коли готувалися дані до закупівлі, вони вважалися за тією вартістю матеріалів, коли готувався бюджет. За цей час відбулися певні погіршення курсу гривні до іноземних валют. Крім того, в Україні зросла вартість енергоносіїв, що також впливає на вартість кінцевого продукту, тому і зменшилася остаточна кількість закупівлі вагонів “, – говорить фахівець.

Володимир Омелян впевнений, що оновлення рухомого складу – це нормальний процес. За період 2015-2019 років уряд закупило десятки нових вагонів, також багато було відремонтовано, але це – крапля в морі в порівнянні з тим парком, який вимагає Укрзалізниця.

“За підрахунками самих залізничників, мова йде про 4000-5000 вагонів, для того, щоб забезпечити нормальне сполучення між основними українськими містами. Про таку кількість ми поки можемо тільки мріяти, але те, що держава вперше в цьому році виділив фінансування для Укрзалізниці – це суттєвий крок вперед.

Для мене особисто дуже багато питань, за тендером. Чи встигнуть вони побудувати таку велику кількість вагонів в такий короткий час. Адже виготовлення близько 100 одиниць – це виклик для будь-якого підприємства “, – говорить фахівець.

Омелян сподівається, що українські пасажири зможуть їздити в сучасних вагонах, а не в тому варіанті, який пропонується на сьогодні.

“Що стосується самої Укрзалізниці – ситуація катастрофічна на рівні управління, адже немає єдиної позиції наглядової ради і правління з того питання, якою буде залізниця. Крім того, немає зрушень, по боротьбі з корупцією. У нас є багато правоохоронних органів, які отримують зарплату, щоб зупинити основні корупційні схеми на Укрзалізниці “, – зазначає Володимир Омелян.

Олександр Завгородній каже, що за кордоном немає плацкартних вагонів. У Європі використовують сидячий варіант доставки пасажирів.

“Нам потрібно перейти на європейський варіант перевезення пасажирів. Адже плацкартний і купейний вагони – це розкіш. Вагони, які виробляє Крюківський завод, вони дуже близькі до європейських. Модель, яку погодила Укрзалізниця в 2018 році, не дуже вдала, адже пасажири скаржаться, що на ній незручно спати.

Ті вагони, які зараз замовлені мають індивідуальне опалення, гарячу воду, індивідуальне купе провідника. Але вони не вирішують питання про збільшення кількості пасажирів. Адже від того, що третина вагона буде зайнята технологічними елементами, пасажири нічого не отримують “, – резюмує Олександр Завгородній.

Читайте також
26 Червня 2024 року - 16:12
Міністерство цифрової трансформації України представило Білу книгу, яка детально описує...
25 Червня 2024 року - 18:36
Сьогодні ЄС провів першу міжурядову конференцію на рівні міністрів, щоб...
25 Червня 2024 року - 15:45
У червні аграріям нарахували за травень компенсації за придбану українську...
19 Червня 2024 року - 8:27
Від початку російського широкомасштабного вторгнення аграрний сектор зазнав збитків на...