«За відмову від вагового контролю контрольні органи будуть призначати максимальні штрафи великовантажним», — глава ДСБТ

Поділитися:

До кінця року на ключових дорогах і мостах, відновлених в рамках програми президента Володимира Зеленського «Велике будівництво», планують встановити понад 100 систем автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю (WIM). Чималі штрафи спонукатимуть перевізників і вантажовідправників дотримуватися правил і запобігати руйнування доріг.

Згідно з постановою №00001 про адміністративне правопорушення за перевантаження транспортного засобу, відповідальність за порушення встановлених габаритно-вагових норм тепер значно підвищена в залежності від розміру перевантаження: від 5% до 10% — 8500 грн, від 10% до 20% — 17 000 грн, від 20% до 30% — 34000 грн, більше ніж 30% — 51 000 грн.

Автоматична фіксація порушень габаритно-вагового контролю заробила в Україні з 1 жовтня. Перший автоматичний штраф за перевантаження був відразу максимальним — 51 тис. грн.

Система WIM (Weigh-in-Motion) направляє дані про порушення в Центр обробки даних Державної служби України з безпеки на транспорті. Потім інспектор перевіряє дані, формує постанову про штраф і накладає електронний підпис. Після цього постанову з реквізитами на оплату автоматично направляється порушнику.

За словами заступника міністра інфраструктури, поки повноцінно функціонують і збирають дані 52 WIM-комплексів по всій країні, до кінця року їх кількість планують подвоїти. Кінцева мета — покрити станціями головні транспортні артерії країни.

Відповідальність за порушення будуть нести так само як перевізник, так і вантажовідправник. Саме вантажовідправник є першою ланкою перевезень.

Микита Лагунін, тимчасово виконуючий обов’язки голови Держслужби України з безпеки на транспорті, говорить про ситуацію так:

«Пункти контролю розміщені рівномірно по всій країні. Безумовно, це неідеальні місця. Все прораховувалося, логіка фіксації порушників було застосовано. У кожному регіоні зараз є 1-2 WIM-комплекси».

Також експерт каже і про проблеми — водії об’їжджають такі комплекси. Зараз їх близько 50-ти, але після закінчення програми їх буде більше 150-ти. Об’їзд можливий і по другорядних дорогах.

«Боротьба зі збільшеною вагою на дорогах — це комплексна програма. Установка вагових комплексів — тільки одна з частин. Зараз ми можемо точно міряти, а крім того, супроводжувати порушника на відстані 50 км. Ще одна хитрість — повторне зважування, що також робить непотрібним об’їзд. Ми працюємо разом з поліцією, губернаторами регіонів. Головне завдання — прибрати методи, які дозволять об’їжджати вім-комплекси. Зараз працюють і мобільні комплекси, і патрулі», — говорить експерт.

Чим далі, тим складніше буде як перевізникам, так і водіям, обходити це зважування. Зараз запрацював механізм, новий, який дозволить штрафувати злісних перевізників.

Багато потрібної та корисної інформації про зважування, про вплив недобросовісних перевізників на якість доріг України, про нові алгоритми, який протистоятимуть ухиленню від відповідальності, Микита Лагунін розповів в ефірі «Першого Ділового» телеканалу.

Раніше повідомлялося, що ще рік тому пропонували штрафувати не тільки безпосередньо водія перевізника вантажу, але і його відправника.

Також ми писали й про те, що тестування перших комплексів проводилось влітку поточного року.

Підписуйтесь на Перший Діловий телеканал в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
23 Жовтня 2021 року - 22:01
Попередньо - перший непілотований випробувальний політ відбудеться у лютому наступного...
23 Жовтня 2021 року - 21:30
Столичні житлові будинки почнуть масово підключати до тепла - КМДА.
23 Жовтня 2021 року - 18:01
Умови зони найвищої епіднебезпеки почнуть діяти з 26 жовтня.
23 Жовтня 2021 року - 17:32
Висота «Око Дубая» - більше 250 метрів.