«Укрзалізниця» вперто купує «метінвестівські» рейки, марно витрачаючи державні кошти. Щобільше, держкомпанія сама створила умови для монополії «Метінвесту» на півтора мільярда гривень на рік. Про це повідомили журналісти «Першого Ділового» телеканалу із посиланням на висновки журналістів-розслідувачів.
Зокрема, вони з’ясували: за останні п’ять років компанії з орбіти холдингу отримали перемогу в тендерах «Укрзалізниці» на понад 7 мільярдів гривень. Втім, конкуренція найчастіше була лише на папері, що й дозволяло в більшості закупівель встановлювати зручну для монополіста вартість продукції. Тож, не дивно, що ціни для «Укрзалізниці» переважно були вищими, ніж ціни дрібного опту на сайтах дилерів «Метінвесту».
А схем, як виявилося, у приватного монополіста, аби заробити, безліч. До прикладу, останні роки держкомпанія купувала радянські рейки у «Метінвесту» – єдиного можливого їх постачальника. При цьому, за цінами на рівні європейських. І найцікавіше, що вагони, які будує «Укрзалізниця» з прокату «Метінвесту», потім підуть тому ж холдингу в оренду за ціною близько 15% від вартості вагону. Це ледве перекриває його реальну собівартість, якщо враховувати поточні витрати на обслуговування і ремонт.
Нагадаємо, Ліга Антитрасту подала заяву до Антимонопольного комітету щодо корупції на тендерах «Укрзалізниці». За даними експертів, фірми часто в один день отримували довідки про статус дилера холдингу «Метінвест», подавали пропозиції на тендерах з різницею в кілька хвилин або годин. Відтак середня економія для держави на цих закупівлях не перевищувала півтора відсотки.
Раніше повідомлялося, що в АМКУ звернулися з приводу корупції на УЗ.
Також ми писали й про те, що уряд так і не розглянув звіт УЗ.