15 грудня в Києві стався інцидент з падінням стовпів на Шулявському мосту. Через це був зупинений рух, а декілька машин постраждали.
“Причини падіння трьох опор освітлення на транспортній розв’язці на Шулявському шляхопроводі будуть встановлювати правоохоронні органи. Генеральний підрядник реконструкції шляхопроводу вже звернувся із заявою в поліцію. Також в поліцію з відповідною заявою звернувся замовник виконання робіт – КП” Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва”, – йдеться в повідомленні Офіційного порталу Києва.
Тоді на місці події працювали представники дирекції, фахівці КП “Київпастранс” і аварійна бригада КП “Київміськсвітло”. Також був змінений маршрут тролейбусів №№22, 27, 30, 42.
Цікаво відзначити, що подібні інциденти з руйнуванням столичної інфраструктури далеко не перший раз ставлять життя українців під реальну загрозу. Чому відбуваються такі негативні тенденції та хто буде нести відповідальність, як за наслідки таких подій, так і за фінансування проектів, які «довго не живуть»?
Подробиці теми розповів академік і член Міжнародного союзу транспорту Віктор Резніков в ефірі телеканалу «Перший Діловий».
Як ми знаємо, нещодавно в центрі міста на Шулявському мосту впало відразу три електричних опори. Фахівці називають головною причиною падіння – неправильне і ненадійне кріплення об’єктів.
Як прокоментував Віктор Резніков, докладніше в цій ситуації звичайно ж зможе розібратися слідство.
«Я, як людина, яка запроектувала всі тролейбусні й трамвайні лінії в місті Києві, то для мене це дуже болюча тема. Так як раніше за 50 років роботи «Київпастрансу» в столиці ніколи не падали опори. Падали опори в Одесі, Полтаві, а у нас такого ніколи не було. Інцидент дуже сумний. Це і непрофесійна робота, непрофесійне ставлення замовника, виконавця та підрядника. Я можу просто як фахівець однозначно сказати, що це була помилка проектувальника», – сказав він.
Також він підкреслив факт того, що зазвичай у проектанта є свої цехові зобов’язання, тому неправильно було б всю провину повісити на нього одного.
«Це цілий комплекс відповідальності. Для цього є відповідні державні будівельні норми, автором яких є я. І потрібно розібратися з цією ситуацією так, щоб вона більше ніколи не повторилася. Тому ті опори, які залишилися на Шулявському мосту, їх треба обстежити й вже сьогодні зняти з них навантаження. Тому що вони по всій видимості не витримують потрібної ваги опори», – вважає фахівець.
При цьому він вказав на те, що тут відповідальність розумно ділити між замовником і проектувальником. Останнім тут виступає Інститут комплексного проектування об’єктів будівництва, який ніколи раніше не займався проектуванням тролейбусних ліній.
«Не може організація, яка ніколи в житті цим не займалася, братися за таку роботу. Вони не звернулися до професіоналів, не виявили, яке саме навантаження повинна йти на опори. Проектувальник опор повинен був поставити завдання проектувальнику моста для того, щоб спільно зробити правильні розрахунки й креслення. Це все інженерія. Не можна сказати що потрібно просто повісити опори та розраховувати на хороший результат», – резюмував фахівець.
Нагадаємо, що Шулявський міст знову потрапив в скандал, не протримавшись і року. На цей раз через одночасне падіння трьох опор дорожнього освітлення. В результаті пошкодження отримали 9 автомобілів.
Причини падіння поки встановлюють, однак мер Києва Віталій Кличко вже заявив, що головна відповідальність за інцидент лежить на генеральному підряднику, адже саме він відповідає за якість робіт.