«Тендер на постачання консультаційних послуг для УЗ було прописано під одного учасника» – експерт

Поділитися:

В «Укрзалізниці» повідомили, що торги на постачання консультаційних послуг з модернізації вертикалі пасажирських перевезень АТ «УЗ» не пройшли 11 лютого через недостатню кількість учасників тендеру.

«Оскільки запровадження змін та удосконалення операційного управління пасажирськими перевезеннями є важливим системним кроком до повної трансформації залізниці, закупівля консультаційних послуг буде оголошена на ProZorro повторно», – йдеться у повідомленні.

Зазначається, що «Укрзалізниця» очікує на більш конкурентну представленість учасників та відкрита до діалогу з потенційними постачальниками послуг.

«Необхідність таких консультацій аргументується впровадженням системи фінансування послуг суспільно важливих перевезень пасажирів (PSO), розробкою стратегії оновлення активів пасажирських перевезень, збільшенням прибутковості пасажирських перевезень та покращенням сервісу для пасажирів з урахуванням міжнародного досвіду», – додали в компанії.

Подробиці теми розповів співзасновник залізничної платформи Marketplace real logistik Олександр Шульц в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«Потрібно говорити про той досвід, який має компанія. Для участі вона повинна мати достатній досвід керування пасажирськими перевезеннями. І її ефективність доводиться в десяти мільйонах доларів США. І це можуть далеко не всі компанії собі дозволити», – зазначив він.

Також він прокоментував чутки про те, що цей тендер був організований виключно для компанії Deutsche Bahn.

«Швидше за все, я погоджуся з цим твердженням. Адже у вимогах виписана англійська мова, що в принципі одразу впадає у вічі й наводить на сумніви щодо того, що все це було організовано саме для українського споживача. Тому тут справді можна говорити про цю компанію», – сказав він.

Також фахівець сказав кілька слів про позицію самої УЗ, яка офіційно не визнає наявність будь-якої дискримінації у цьому питанні.

«Їй це робити просто не вигідно, адже сама компанія є замовником. А якщо тут присутня дискримінація, виходить, що УЗ має або скасувати торги, або змінити умови. Але, звичайно, там цього не збираються робити. І якщо подивитися на відповідну інструкцію та платні консультації, можна зробити висновок, що компанія просто таким чином делегує свої функції сторонньої компанії», — уточнив фахівець.

Експерт вважає, що можливість якось вплинути на цей нечесний процес все ж таки є. Він пропонує провести паралельні консультації з не менш висококласними спеціалістами.

«Можливість вплинути на це могла б полягати у проведенні якогось паралельного конкурсу чи серед чинних, чи серед колишніх працівників. Вони могли б дати якісніші консультації за менші гроші. Адже далеко не у всіх проблемах обізнаний Deutsche Bahn. А про інші моменти знає багато фахівців», — вважає він.

Раніше в «Укрзалізниці» підрахували вагони, що залишились у Криму. За даними компанії, на окупованому півострові залишилося щонайменше 885 вагонів станом на березень 2014 року.

При цьому вже на момент 2016 року компанія відзвітувала, що мінімум 515 з вагонів, що залишилися, вже захопили.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу