«Слідство має визначити причини падіння крана «Захарій», щоб таке більше не повторилося», – експерт

Поділитися:

На будівництві мостових переходів у Запоріжжі через Дніпро і Старий Дніпро буде залучений плавучий кран LK-600, відомий як “Захарій”. Плавкран – найбільший в Європі в класі компактних річкових кранів з низькою осадкою.

LK-600 будуть використовувати для транспортування секцій моста від складального майданчика в районі Кривої бухти. Довжина маршруту по Дніпру – 6 км. Всього планується перевезти 6 секцій загальною масою 4334 тонн.

В Україну кран прибуде зі Стамбула.

Кран був побудований на київському суднобудівному заводі «Ленінська кузня» (тепер «Кузня на Рибальському») у 2009 році. Максимальна висота підйому становить 75 м, вантажність після модернізації – 800 тонн, вага судна – близько 3 тисяч тонн.

«Захарій» працював на будівництві Подільсько-Воскресенського мостового переходу в Києві. У листопаді 2011 року кран впав, після цього був відправлений на ремонт на Миколаївський суднобудівний завод «Океан». Ремонт був завершений до весни 2014 року. З 2017 року LK-600 працював в Туреччині.

І ось він тріумфально повертається в Україну, щоб працювати – тепер уже на ще одному запорізькому довгобуді.

Сьогодні про пригоди крана, про те, чим вони викликані й про те, хто повинен за них відповідати, говоримо з експертом з питань нацбезпеки, генерал-майором СБУ Василем Вовком.

В «Укравтодорі» обіцяли, що запорізький довгобуд завершать до кінця 2020 року. Але «Захарій» вже на підході. Втім, про фініш виконання обіцянок і не йдеться.

«Три тижні залишилося до Нового року, – наголошує Василь Вовк. – Звичайно, кран не встигне навіть добратися до того мосту у Запоріжжі. Не кажучи вже, що треба буде заново налаштовувати обладнання».

Генерал-майор СБУ концентрує увагу на іншому.  Кран працював в Туреччині. Мабуть, була гарна комерційна пропозиція. Але зірвався звідти й пішов на один з об`єктів «Великого будівництва» за ініціативою нашого президента – на мости у Запоріжжі.

«А які ж кошти уходять на це? – наголошує експерт. – Я навіть боюся повторювати. Цифри надзвичайно великі, не дивлячись на те, що будівництво надто складне й дороге. Але в нас, на жаль, так заведено. В землю закопують гроші. Інколи в асфальт заасфальтовують державні гроші.
А тут при будівництві, адже мости будуються, мабуть, затоплюють гроші. Тому це не має стосунку до того, що кран десять років тому впав. Це вже сучасна економіка. Наскільки вигідно добудовувати отой запорізький довгобуд?

А от щодо того падіння крану у 2011 році надзвичайно багато питань. Суспільство й досі не знає чітких результатів розслідування і чіткої відповідальності за те, що сталося. На щастя, ніхто не постраждав, тому історія й призабулася. Ну, здригнувся Гаванський міст, перелякалися водії й пішоходи на Набережній у столиці. Цим все й закінчилося.

Тому не було такого великого скандалу. І потім підрядники дали вказівку кому треба – не давати нікому з приводу події жодних коментарів, до завершення розслідування. Але результатів розслідування, повторю, немає й досі.

Тому, борони Боже, щоб з цим краном не сталася така ж ситуація у Запоріжжі. Ось про що треба зараз думати державним діячам! Залишається сподіватися, що турецькі спеціалісти – а вони в будівництві славляться на весь світ – перевірили, як слід, благонадійність цієї потужної машини в плані її технічного стану. І все буде добре».

Втім, на думку експерта з питань нацбезпеки, слідство має однозначно визначити причини падіння «Захарія» у 2011 році й покарати винних. Особливо на фоні того, що кран вже дуже скоро працюватиме у Запоріжжі. Щоб таке більше ніде не повторилося.

Нагадаємо, річковий несамохідний плавучий кран «Захарій», який встиг стати легендою, повертається зі Стамбула в Україну. Він буде використовуватися при будівництві мостових переходів через Дніпро в Запоріжжі.

Також раніше ми написали про те, що у Держагентстві «Укравтодор» повідомили, що за 2020 рік побудували 3900 км доріг. В цей момент настала фінальна фаза робіт, причому дороги будували рівномірно по всім областям країни. Йдеться про президентську програму «Велике будівництво».

Читайте також
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу
28 Лютого 2022 року - 9:44
Україна вже знищила 29 літаків РФ