Що чекає турбізнес в умовах карантину?

Поділитися:

Туризм – один із напрямів економіки, яке найбільше постраждало від пандемії коронавірусу. Це пов’язано не тільки з закриттям кордонів, а й з тим, що коронавірусна криза спричинила зниження прибутку у населення, яке не готове витратити на відпочинок стільки ж, як і раніше.

Для українського туризму, який довгий час залишалося на периферії державної підтримки і тільки недавно почав розкривати свій потенціал, цей удар став особливо відчутним. Опитування, проведене соціологічною групою “Рейтинг” наприкінці травня, показав, що 66 відсотків українців не планують відпочинок взагалі, і тільки 30 відсотків ствердно відповіли на питання про намір відпочити цього літа. 4 відсотки респондентів не визначилися з відповіддю.

Серед причин скасування відпочинку – відсутність коштів – 44 відсотки; страх заразитися коронавірусів – 21 відсоток. І тільки 26 відсотків опитаних респондентів не планували відпустку в цьому році взагалі.

Як же насправді йдуть справи з туристичним бізнесом в 2020 році? Чи піднялися ціни на відпочинок? І які збитки туристичної сфери в цьому сезоні? На всі ці питання відповіла в коментарі для Першого Ділового телеканалу Олександра Чередникова – експерт з туризму.

За її словами, туристичний бізнес йде, але безумовно попит впав. При цьому впав середній чек. Багато хто втратив бізнес, втратили гроші під час карантину.

«Змінилася глибина продажів. Якщо раніше люди в цей час бронювали і на вересень, і на жовтень. Десь в цей же час люди починали бронювати гірськолижні курорти, наразі такої тенденції не спостерігаються. Це пов’язано з тим, що ніхто, в тому числі і туроператори, не впевнені в завтрашньому дні. Попит упав десь наполовину, але це ще пов’язано з тим, що ми можемо літати не в усі країни. Хтось має заміський будинок, йди квартиру в Одесу – ці люди вважають за краще їхати туди, ніж в ту ж Туреччину. Якщо говорити про Хорватію або Чорногорію, то потрібно робити тести, які народ не особливо хоче робити », – сказала вона.

Що стосується цінової політики, то, наприклад, готелі в Туреччині підняли свої розцінки на 20 відсотків. Однак є інша проблема.

«Більша половина готелів закриті і в цьому сезоні навряд чи відкриються. Вони вже офіційно про це заявили. Дешевих готелів – їх дуже мало. Також є проблема, що з регіонів вкрай мало літають літаки, не дуже великий вибір і тому досить високі ціни. За фактом, ціни на внутрішньому ринку зросли відсотків на 15-20, в порівнянні з минулим сезоном. На нормальні готелі вони реально зросли. Але знову ж таки, тут варто враховувати той факт, що половина готелів не відкрилися, хтось не отримав сертифікати. Деякі готелі планують відкриття до 1 серпня, але знову ж таки, поки на серпень ціни досить високі », – уточнила вона.

Як вже було сказано вище, коронавірус завдав величезного удару по туристичній галузі. Карантин змусив закритися готелі, підняти ціни на відпочинок. Однак це все одно привело до того, що є збитки і немаленькі. За попередніми даними, в середньому, збитки турбізнесу оцінюються в половину, якщо порівнбювати з літнім сезоном 2019.

Раніше ми писали, що туристичний бізнес застиг в очікуванні поліпшення ситуації на ринку. Нових замовлень немає, проте фірми займаються перебронювання, які були зроблені до коронавируса і переносять подорожі.

Також ми повідомляли, що Голова Державного агентства розвитку туризму заявила, що туристична галузь може відновитися тільки через п’ять років.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу