За даними Консалтингової групи “А-95”, баланс ринку (імпорт і внутрішнє виробництво) авіаційного палива за підсумками 2020 року скоротився в два рази, до 244 тис. тонн, в порівнянні з 2019 роком (483,2 тис. тонн).
Відомо, що відвантаження авіапалива з Кременчуцького НПЗ ( “Укртатнафта”) в 2020 році зменшилися на 60%, до 107,2 тис. тонн. Внаслідок цього частка “Укртатнафти” в балансі ринку гасу знизилася з 45,2% в позаминулому році до 44% в 2020 році.
Крім того, імпортні поставки за звітний рік скоротилися на 48%, до 136,7 тис. тонн.
Слід зазначити, що імпорт ресурсу з Білорусі впав майже в чотири рази, до 18,6 тис. тонн. Відомо, що в квітні, червні, серпні та в вересні 2020 року білоруське авіапаливо зовсім не імпортувалося, а в листопаді-грудні поставки скоротилися до мінімальних 200 і 100 тонн відповідно.
Також в 2,5 рази скоротилися поставки авіагасу з Литви. Всього за звітний рік було імпортовано 64 тис. тонн проти 153 тис. тонн в 2019 році.
Таким чином, різке зниження обсягу ринку стало наслідком пандемії COVID-19, через загрозу якої уряд України вводило обмеження на пасажирські авіарейси з 17 березня по 15 червня. Однак до теперішнього моменту авіаперельоти в повному обсязі не відновилися.
Нагадаємо, що Міністерство охорони здоров’я України анонсувало нову реформу, яка передбачає створення швидкої авіаційної допомоги для українців. Це станеться в рамках формування вітчизняного аеромедичної простору, як прокоментував профільний міністр відомства для ЗМІ.
Раніше повідомлялося, що згідно з інформацією щоденного моніторингу цін «Консалтингової групи« А-95 », в період з 11 на 12 січня 2021 року роздрібні оператори, що працюють в економ-сегменті, підвищили вартість бензину і дизпалива на 10-50 копійок за 1 літр.