Антикорупційні органи закривають очі на відверто корупційні схеми: Національне антикорупційне бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура не хочуть помічати ознаки оборудок в «Укрзалізниці». Таке повідомляють журналісти «Першого Ділового», посилаючись на інші ЗМІ.
Журналісти з’ясували: нині на розгляді Антикорупційного суду перебуває лише шість кримінальних справ НАБУ і САП, яким близько 5 років. А решта випадків зловживання та розкрадання залишаються непомітними для антикорупціонерів.
Розслідування шести кримінальних справ почалися ще у 2016 та 2017 роках. Половина з них стосується співпраці «Укрзалізниці» з компанією «Вог Аеро Джет» щодо поставок палива. Як, наприклад, те, що службовці держкомпанії у змові з посадовцями «Вог Аеро Джет» штучно завищили вартість палива, чим завдали збитків залізниці на 92 мільйони гривень. Або ще одна справа того ж 2016 року — щодо нанесення 40 мільйонів збитку держкомпанії на схемі позичання палива у «Вог Аеро Джет».
Загальний збиток за цими справами — трохи більше ніж 300 млн грн. Однак це далеко не увесь масштаб корупції на залізниці. Адже лише у 2020 році збиток «Укрзалізниці» досяг 12 мільярдів гривень. Тобто, детективи НАБУ з 2016 року бачать лише 2 із половиною відсотки від усіх корупційних схем — в «Укрзалізниці».
Раніше повідомлялося, що НАБУ підписало меморандум з Британією з приводу спільної безпеки.
Також ми писали й про те, що суд зобов’язав НАБУ відкрити провадження проти чиновників «Енергоатому».