«Автоматична фіксація порушень габаритно-вагового контролю допоможе скоротити корупцію на дорогах» – експерт

Поділитися:

Президент України Володимир Зеленський підписав закон про посилення габаритно-вагового контролю на дорогах.

Документ покликаний законодавчо закріпити можливість автоматичної фіксації порушень габаритно-вагових параметрів.

Також закон розширює повноваження “Укртрансбезпеки” в частині здійснення габаритно-вагового контролю, зокрема надає йому право стягувати в судовому порядку плату за проїзд вантажівок, які порушують габаритно-вагові норми.

Крім того, документ встановлює відповідальність вантажовідправника як першої ланки в вантажних перевезеннях і значно посилює відповідальність автоперевізників за недотримання габаритно-вагових норм.

Як відзначили в пресслужбі, раніше Зеленський підкреслював, що перевантажений автотранспорт, особливо в період збору врожаю, руйнує дорожню інфраструктуру. Причому мова йде не тільки про старі дороги – розбиваються навіть новозбудовані траси.

Тому він наголосив на важливості прийняття документа, який захистить дороги від руйнування надмірно навантаженими автомобілями та підвищить рівень безпеки дорожнього руху.

Подробиці теми розповіли експерт з питань інфраструктури Ігор Бєлов, а також генеральний директор Директорату цифрової інфраструктури на транспорті Міністерства інфраструктури України Фарід Сафаров в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«Нині у «Укртрансбезпеки» з’являться нові можливості щодо стягнення судового збору. Зокрема, відомство зможе штрафувати тих, хто порушує відповідні правила – зможе залучати їх до відповідальності. Також автоматична фіксація порушень габаритно-вагового контролю сильно скоротить корупційну складову цього питання. Буде збільшено кількість точок, які зможуть перевіряти відповідний вантаж. Також дані будуть автоматично направлятися у відповідні центри, які будуть обробляти цю інформацію. Нині кількість цих пунктів активно збільшується. Уряд узяв для себе цей курс», – сказав фахівець.

При цьому Фарід Сафаров доповнив, що в рамках даної системи контролю українським водіям не доведеться стояти в черзі для того, щоб пройти потрібний тест. Передбачається, що автомобілі зможуть пройти контроль без зупинки, перебуваючи в русі.

«Перш за все потрібно розуміти, чому ми вирішили впровадити в Україні саме цю систему. Спочатку це була рекомендація з боку Світового банку ще приблизно 3-4 роки тому. Тоді ми стали вивчати питання щодо того, наскільки це дійсно можливо. Було встановлено 6 пілотних пунктів з автоматичної фіксації ваги в русі. Тому тут немає питання в тому, чи будуть машини стояти в черзі для того, щоб пройти цей контроль. Цього не потрібно, оскільки система здатна зафіксувати всі параметри під час руху. Машина буде просто рухатися дорогою і проїжджати спеціальний сенсор на асфальті, який власне і зважить вантаж машини. Ось так будуть автоматично фіксувати перевищення допустимих норм. Потім центральна база даних отримає відповідні дані разом з номерними знаками машини та призначить штраф», – вказав експерт.

Раніше Державне бюро розслідувань на гарячому затримало виконуючого обов’язки керівника Північного міжрегіонального управління «Укртрансбезпеки» за вимагання грошей у приватних перевізників.

Постраждалі повинні були платити чиновнику від 500 до тисячі доларів щомісяця. Також було встановлено, що 700 доларів платив столичний власник маршрутних таксі.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу