Президент України Володимир Зеленський підписав закон про посилення габаритно-вагового контролю на дорогах.
Документ покликаний законодавчо закріпити можливість автоматичної фіксації порушень габаритно-вагових параметрів.
Також закон розширює повноваження “Укртрансбезпеки” в частині здійснення габаритно-вагового контролю, зокрема надає йому право стягувати в судовому порядку плату за проїзд вантажівок, які порушують габаритно-вагові норми.
Крім того, документ встановлює відповідальність вантажовідправника як першої ланки в вантажних перевезеннях і значно посилює відповідальність автоперевізників за недотримання габаритно-вагових норм.
Як відзначили в пресслужбі, раніше Зеленський підкреслював, що перевантажений автотранспорт, особливо в період збору врожаю, руйнує дорожню інфраструктуру. Причому мова йде не тільки про старі дороги – розбиваються навіть новозбудовані траси.
Тому він наголосив на важливості прийняття документа, який захистить дороги від руйнування надмірно навантаженими автомобілями та підвищить рівень безпеки дорожнього руху.
Подробиці теми розповіли експерт з питань інфраструктури Ігор Бєлов, а також генеральний директор Директорату цифрової інфраструктури на транспорті Міністерства інфраструктури України Фарід Сафаров в ефірі телеканалу «Перший Діловий».
«Нині у «Укртрансбезпеки» з’являться нові можливості щодо стягнення судового збору. Зокрема, відомство зможе штрафувати тих, хто порушує відповідні правила – зможе залучати їх до відповідальності. Також автоматична фіксація порушень габаритно-вагового контролю сильно скоротить корупційну складову цього питання. Буде збільшено кількість точок, які зможуть перевіряти відповідний вантаж. Також дані будуть автоматично направлятися у відповідні центри, які будуть обробляти цю інформацію. Нині кількість цих пунктів активно збільшується. Уряд узяв для себе цей курс», – сказав фахівець.
При цьому Фарід Сафаров доповнив, що в рамках даної системи контролю українським водіям не доведеться стояти в черзі для того, щоб пройти потрібний тест. Передбачається, що автомобілі зможуть пройти контроль без зупинки, перебуваючи в русі.
«Перш за все потрібно розуміти, чому ми вирішили впровадити в Україні саме цю систему. Спочатку це була рекомендація з боку Світового банку ще приблизно 3-4 роки тому. Тоді ми стали вивчати питання щодо того, наскільки це дійсно можливо. Було встановлено 6 пілотних пунктів з автоматичної фіксації ваги в русі. Тому тут немає питання в тому, чи будуть машини стояти в черзі для того, щоб пройти цей контроль. Цього не потрібно, оскільки система здатна зафіксувати всі параметри під час руху. Машина буде просто рухатися дорогою і проїжджати спеціальний сенсор на асфальті, який власне і зважить вантаж машини. Ось так будуть автоматично фіксувати перевищення допустимих норм. Потім центральна база даних отримає відповідні дані разом з номерними знаками машини та призначить штраф», – вказав експерт.
Раніше Державне бюро розслідувань на гарячому затримало виконуючого обов’язки керівника Північного міжрегіонального управління «Укртрансбезпеки» за вимагання грошей у приватних перевізників.
Постраждалі повинні були платити чиновнику від 500 до тисячі доларів щомісяця. Також було встановлено, що 700 доларів платив столичний власник маршрутних таксі.