«98% ринку таксі знаходяться в «тіні», — експерт

Поділитися:

Проведення реформи ринку таксі в Україні в п’ятирічній перспективі може створити 100 тис. робочих місць, вважають таксисти.

«Я вважаю, що прийняття цивілізованої реформи призведе, по-перше, до підвищення безпеки пасажира, по-друге, до притоку іноземних інвестицій в Україну, і як наслідок — до створення робочих місць. За нашою оцінкою, в п’ятирічному горизонті реформа таксі може створити 100 тис. Робочих місць в Україні», — зазначив глава з розвитку одного із сервісів таксі в Центральній і Східній Європі Георгій Соколянський.

За його словами, головним бар’єром для розвитку ринку таксі в Україні є відсутність досить якісних автомобілів у тих, хто готовий працювати в цій сфері, оскільки автомобілі та кредити в Україні дуже дорогі, особливо в порівнянні з країнами ЄС.

Соколянський також зазначив, що окремі платформи таксі часто досягають домовленостей з виробниками автомобілів про спецумови покупки, з лізинговими компаніями — про більш дешеві кредити, потенційно забезпечених компаніями. При цьому для роботи з приватними водіями на ринку існує модель, коли платформа дає гроші на перший внесок за авто, а натомість водій погоджується брендувати машину на певний термін.

«При цьому ні ми, ні приватні інвестори автопарків не можемо інвестувати в ринок, який є нелегальним, де інвестиції можуть бути втрачені завтра при зміні глави« Укртрансбезопасності» або глави Нацполіціі», — підкреслив Соколянський.

Він заявив, що через проблеми з регулюванням у сфері таксі Україна часто програє іншим країнам конкуренцію за інвестиції. Також було відзначено, що за оцінками експертів, в Україні 90-95% водіїв знаходяться в тіньовому сегменті та не мають ліцензії, відповідно у держави немає важелів впливу на цей ринок, оскільки держава банально не знає, хто працює на цьому ринку.

Олександр Сергієнко, директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста», говорить про ситуацію так:

«Якщо 98% ринку в тіні, то ні про яке регулювання і мови бути не може. Ця ситуація аналогічна маршрутним таксі. Жодна з маршруток не видає проїзний квиток, жодна. Все це прямо протистоїть закону про пасажирський транспорт».

Також експерт говорить про те, що немає ніякого контролю доходу. Тобто, тут можна заробляти надприбутки, а контролю немає. Але заробляє не найманий працівник — таксист, а власник машини. Аналогічно і на маршрутках — хтось має сотні мікроавтобусів, садить в якості водіїв ФОПів — і заробляє.

Нам треба прагнути до порядку. Наприклад, каже Олександр Сергієнко, як це зробили в Нью-Йорку.

Більше інформації про те, як можна реформувати таксі в Україні, які правила необхідні і як повинен працювати цей ринок, Олександр Сергієнко розповів в ефірі «Першого Ділового».

Підписуйтесь на Перший Діловий телеканал в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
5 Травня 2021 року - 18:56
При цьому державні аудитори працюють набагато ефективніше
5 Травня 2021 року - 18:28
З 1 травня субсидію розраховують за новим порядком.
5 Травня 2021 року - 16:10
Якщо особа з інвалідністю є учасником бойових дій - їй...
5 Травня 2021 року - 15:35
Нардепи пропонують позбавити ЦНАПи права самовільно встановлювати терміни розгляду документів.