Офіс простих рішень і результатів (ОПРР) оприлюднив спрощений сценарій розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації.
На сторінці організації сказано, що процес розмитнення повинен проходити без участі брокера. Головна ідея реформи – зменшення кількості служб контролю, тобто замість безлічі контролюючих органів (фітосанітарний, ветеринарно-санітарний, екологічний контроль і т. П) залишити тільки два: митницю і прикордонну службу.
Крім цього, для оформлення ввезення автомобіля на іноземних номерах зараз потрібно зібрати близько 26 різних документів, в ОПРР пропонують залишити тільки 2 з них – транспортний документ товару і інвойс.
Також, ОПРР пропонує виключити прив’язку до вартості автомобіля при його розмитненні, а ще знизити людський фактор до мінімуму, щоб уникнути корупції на місцях.
Про те, наскільки пропозиції ОПРР спростять життя пересічним українцям в перереєстрації автомобілів на іноземних номерах, спеціально для Першого Ділового телеканалу розповів генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
“Я на 100% підтримую цю ідею Офісу Саакашвілі. Вже протягом 10 років я намагаюся довести, що людський фактор на митниці при оцінюванні автомобіля – це розквіт корупції. Я завжди наводжу такий приклад: раніше штраф за перевищення швидкості мав” вилку “від 250 грн до 510 грн, замість фіксованої суми. Тоді мене дуже цікавило питання: чому якийсь сержант, який зупинив правопорушника, буде вирішувати платити йому штраф в меншому або більшому ступені. те ж саме і відбувається зараз на митниці. Оцінити автомобіль можна по-різному , кажу як фахівець з профільною освітою “- говорить Олег Назаренко.
За словами фахівця, потрібно повністю прибрати прив’язку до ціни автомобіля, а залишити прив’язку до обсягу двигуна. В такому випадку у співробітників митної служби не буде можливості оцінити автомобіль більше або менше ніж потрібно. А сам власник машини вже буде думати, чи хоче він потужний спорткар з 6 літровим об’ємом двигуна, або невеликий смарт-кар, який при розмитненні обійдеться набагато дешевше.
“Я знаю, що на початку літа депутати Верховної Ради збиралися прибрати акцизний збір, який прив’язаний до обсягу двигуна, а залишити тільки держмито і ПДВ. Вважаю, що після таких нововведень в митній службі України почався б розквіт корупційних схем. А то, що пропонує Саакашвілі – прозоре рішення. Адже об’єм двигуна вже ніхто не змінить. ” – стверджує експерт.
Що стосується побоювань деяких економістів, що Україна наповниться автомобілями, привезеними з-за кордону, Назаренко заперечує такий розклад подій.
“Те, що рішення Офісу Саакашвілі спрощує процедуру розмитнення автомобілів – це правда, те, що за допомогою цього проекту забирається корупція на митниці – теж вірно. Але очікувати повальної скупки європейських машин не варто. Як і раніше, дозволити автомобіль собі зможе тільки той, у кого є гроші.
Якщо завтра Україна змінить вартість розмитнення діамантів або золотих годинників, це ж не означає, що всі українці поголовно стануть скуповувати коштовності? Так і з автомобілями: хто купував їх раніше, продовжить купувати, а хто ходив пішки – навряд чи кинеться в Європу за старенькою іномаркою. Ключовий момент – зникнення корупції. Тому я це тільки підтримую! “- резюмував фахівець.
Нагадаємо, що імпорт авто з США зайняв самостійну нішу на авторинку України. Система досить проста: автомобілі, що потрапили в ДТП, реєструються як ті, що не мають права виїжджати на дороги США. Такі автомобілі продаються в Україні «з молотка», ремонтуються і реєструються новими автовласниками в сервісних центрах МВС. Незважаючи на можливі ризики і тривалість процесу, кінцевий споживач отримує авто в пристойному стані і за ціною, що може бути вдвічі, а то і втричі менше вартості аналогічного авто на внутрішньому ринку.
Раніше повідомлялося, що в Офісі простих рішень і результатів (ОПРР) збираються змінити автомобільне законодавство. Фахівці презентували свою концепцію змін, де виключили з процесу розмитнення брокерів.