298 народних депутатів під час засідання у Верховній Раді проголосували за законопроект №4258 про мультимодальні перевезення, які мають виконуватися щонайменше двома транспортними засобами.
Проект закону передбачає закріплення правової участі сторін під час виконання мультимодальних перевезень на підставі одного юридичного договору. При цьому кількість транспортних засобів під час мультимодального перевезення може змінюватись при необхідності стільки разів, скільки необхідно для її завершення.
Відповідальність за мультимодальне перевезення бере на себе оператор мультимодального перевезення, яке триває під час усього перевезення: від моменту прийняття до здачі замовнику.
Важливо відзначити, що замовник відтепер не зобов’язаний юридично доводити провину оператора у разі, якщо вантаж при транспортуванні загубився або пошкодився, ця відповідальність автоматично лягає на оператора. Однак у документі зазначено і максимальну суму відшкодування оператором, передбачену у спеціальних правах запозичення, відповідно до чинної міжнародної практики.
Цей законопроект імплементує положення директиви Ради ЄС від 7 грудня 1992 року про те, що загальні правила встановлюються для окремих видів комбінованих перевезень вантажів між країнами-членами. Правила, прописані у документі, відповідають правилам Угоди щодо розвитку мультимодальних перевезень TRACECA, що підвищує шанси України приєднатися до міжнародної транспортної програми за участю Європейського Союзу, а також 14 країн-членів Східноєвропейського, Кавказького та Центрального регіонів.
Нагадаємо, нещодавно ми писали про те, що «Укрзалізниця» скасувала навантаження всіх вагонів до країн СНД та Балтії.
Також ми повідомляли про ухвалення депутатами нового закону про державні реєстри.