«Укрзалізниця», що не тільки є однією з найзбитковіших, а й найбільш корумпованих, ризикує втрапити у черговий скандал. Так, понад 10 тисяч вагонів компанії їздять з порушеннями технічної експлуатації. Такий висновок зробила Тимчасова слідча комісія під час перевірки.
Зокрема, вона встановила, що чиновники компанії протягом останніх років дозволяли собі зменшувати кількість ремонтів локомотивів у півтора – два рази.
Зокрема і для вагонів з подовженим терміном експлуатації. Також у звіті сказано, що перевізник за останні роки ремонтував вагони неякісно та невчасно. Чим фактично знищив більшу частину переданого йому парку вантажних вагонів. А це понад 40 тисяч одиниць.
Крім цього, протягом 2017-2021 років підприємство «ДМЗ Карпати» побудувало 153 нових вагони з використанням бокових рам візків, що уже були вживані.
У деяких з них нормативно встановлений термін експлуатації закінчувався через 1-2 роки. Як наслідок – експлуатація одного із таких вагонів призвела до аварії вантажного поїзда на станції Воскобійня, де вісім завантажених вагонів зійшли з рейок внаслідок злому бокової рами візка у вагоні.
Також перевірка виявила, що керівництво УЗ під час будівництва нових вагонів видавало дозволи на використання уживаних комплектуючих. Лише протягом 2017-2018 років заводи випустили майже 4 тисячі нових вагонів зі старими деталями.
Що на думку комісії, безпосередньо матиме негативний вплив на безпеку руху.
Нагадаємо, що контракт ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» вартістю 3 млрд грн на поставку 100 пасажирських вагонів під загрозою.
Експерти «Ліги антітрасту» підготували звернення з приводу порушень вимог закону.