Наглядова рада Укрзалізниці представила керівництву компанії антикризовий план. Так, на думку фахівців, в плані необхідно врахувати три важливих моменти:
- звільнення від податку на землю;
- перенесення виплати дивідендів на кінець року;
- зближення класності вантажів.
Як вважають експерти, в плані питання земельного податку Укрзалізниця знайде підтримку в Парламенті, але з класом вантажів ситуація набагато складніше.
“Так, з цього питання нас активно підтримують зерновики, яким доводиться, по суті, субсидувати залізорудні перевезення. Але лобі металургійних компаній, а це перш за все Рінат Ахметов, в цьому питанні все ще дуже сильно. Для розуміння: рентабельність перевезень залізної руди у нас на сьогодні – мінус 19%. Зерна – + 29%. І якщо при нинішній владі ми зможемо провести зближення класів вантажів, можна буде говорити, що Зеленського коштувало вибрати Президентом тільки заради цього. А Укрзалізниця зможе припинити дотувати олігархічні клани “, – зазначив член наглядової ради УЗ Сергій Лещенко.
Також, чиновник вважає, що зараз вкрай необхідно оптимізувати компанію, її закупівлі, штат, видаткову частину тощо.
“Нехай навіть від цього виграють не всі: хтось отримає більше замовлень, хтось закриється або буде звільнений. Але в цілому компанія повинна залишитися у виграші. І багато в чому це буде залежати від нового глави компанії”, – зазначив він.
Нагадаємо, що в електронній системі ProZorro.Продажі оприлюднили 9 лотів від Укрзалізниці по реалізації 16 971 тонн брухту. Загальна стартова вартість 30 638 млн грн.
Аукціони з класичним англійським сценаріями (підвищення пропозиції) заплановані на 1 липня. Середня стартова ціна металобрухту складе 1800 грн за тонну.
Раніше повідомлялося, що за підсумками першої половини 2020 року державна компанія-монополіст з вантажотранспортних перевезень «Укрзалізниця» провела близько півтисячі тендерів, витративши на це нечувана кількість грошей в розмірі понад мільярд гривень. Однак так чи прозоро компанія проводила ці аукціони? Адже ряд українських експертів відверто заявляє про прямих порушеннях і дискримінаційних вимог з боку компанії.