Рух суден Суецьким каналом, який майже тиждень був заблокований контейнеровозом Ever Given, відновили. Перед цим через сильний вітер контейнеровоз знову перегородив канал. Навігація відновилася після успішного зняття з мілини контейнеровоза. Судно направили в зону Гірких озер для проходження техогляду.
Керуючий директор Суецького каналу Усама Рабі заявив, що щонайменше 369 суден чекають проходу через канал. Серед них десятки контейнеровозів, балкерів, нафтових танкерів і суден із зрідженим природним або нафтовим газом. Прохід суден через канал можуть прискорити.
На усунення відставань за поставками може піти близько трьох днів. У судноплавній групі Maersk заявили, що можливі перебої у глобальних перевезеннях можуть тривати тижні або місяці.
Ситуацію обговорили в ефірі телеканалу “Перший Діловий” з політологом Світланою Кушнір.
“Вже порахували, що затор у Суецькому каналі коштував світовій економіці 400-500 млн доларів на годину. Звичайно, напруга на ринках товарів через нештатну ситуацію створює дефіцит. Адже багато постачальників намагаються не робити великих запасів, економлячи на складських приміщеннях. Також страждає і виробництво, яке живе за правилом “точно в термін”, а значить частина механізмів і техніки просто простоює. Україна дуже залежна від імпорту. Такі форс-мажори викликають зрив за контрактами. У нас це може вилитися у зростання цін на імпортну продукцію. А в умовах серйозної кризи вітчизняної економіки – такі стрибки цін боляче б’ють по кінцевому споживачеві. Крім того, ситуація з цим вантажовозом показала, наскільки чутлива зараз інфраструктура”, – зазначила політолог.
Нагадаємо, через аварію у Суецькому каналі застрягли і вісім суден з українськими експортними вантажами.
Також ми писали, що інцидент створив ризики для українських експортерів. За прогнозами, транспортування руди, металів та агропродукції в Південно-Східну Азію і на Близький Схід може здорожчати.