«З початком пандемії інтернет-торгівля зросла втричі» – експерт

Поділитися:

Верховна Рада ухвалила законопроєкт, який збільшує ліміт безподаткового отримання міжнародних посилок.

Законопроєкт №4278 підтримали 274 парламентарії.

Тепер податок нараховуватиметься, якщо вартість товарів у міжнародній посилці перевищує 150 євро. Якщо вартість товарів у посилці становитиме від 150 до 1 тисячі євро, то одержувачу потрібно буде сплатити 10% ввізного мита та ПДВ.
Раніше ліміт на безподаткові міжнародні пересилки складав 100 євро.

Безмитний ліміт в Україні на рубежі 100 євро було встановлено ще у 2009 році. Збільшити його тепер вирішили, бо, як пояснюють автори законопроєкту, за ці роки податків до бюджету не стало надходити більше, як очікувалося, а навпаки, українці просто стали менше купувати за кордоном.

«Зменшення безмитного ліміту до 100 євро призвело до стрімкого скорочення імпортних відправлень в Україну, зменшення доходів міжнародних поштових та міжнародних експрес-перевізників та активізації «сірих» схем ввезення товарів через кордон», — додають автори законопроєкту до пояснювальної записки.

Як і раніше, оподатковуватиметься лише частина вартості, що перевищує ліміт. Наприклад, за покупку за кордоном, вартістю 170 євро, потрібно буде сплатити 20% ПДВ на цей перевищений ліміт 20 євро. На це закон даватиме 30 днів. Але борг із сплати ПДВ перевели на операторів, які тепер мають декларувати такі товари із застосуванням електронних реєстрів. До списку товарів, які не можна пересилати, включено алкоголь та тютюнові вироби.

Про це йшлося в ефірі телеканалу «Перший Діловий» із головою наглядової ради Палати податкових консультантів Ольгою Богдановою. Зокрема, вона розповіла, як саме збільшилась інтернет-торгівля після пандемії.

«Я не зустрічала ні в пояснювальній записці, ні в інших джерелах, але можу сказати, що в принципі є загальна статистика, світова, що після початку пандемії інтернет-онлайн-торгівля збільшилась у три рази. При чому за підрахунками міжнародних організацій рейтингових, є інформація, що складова саме міжнародної частини, вона складає десь приблизно 40-50%. От такі дані є», – зазначила вона.

Експерт розповіла, яка частка припадає на комерційні відправлення.

«Якщо ми говоримо про приватні посилки… Це, якщо дитина навчається у Польщі – я їй теплі речі передаю, а вона мені техніку. Якщо ми говоримо про комерційні відправлення, то мова йде, коли фізична особа купує у виробників, у постачальників, інших інтернет-магазинах відомих – це вже комерційна частина. Немає точних підрахунків, але 100% бізнес для фізосіб складає 1/3 світової онлайн-торгівлі. Я думаю, що в Україні показник такий же. Ми не відокремлені від цього світу, ми замовляємо на тих же ресурсах, що й інші громадяни світу. На першому місці товарів, які купуються – це одяг, взуття, певні аксесуари, які люди використовують. На другому місці – це товари широкого вжитку, це може бути електронна техніка, можуть бути товари для саду, городу…косметику часто замовляємо, хімію побутову. Такі групи», – зауважила експерт.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу