Кількість скарг бізнес-омбудсмена в квітні-червні 2021 року збільшилася до 531, що на 25% більше в порівнянні з показником за січень-березень цього року і на 38% в порівнянні з другим кварталом минулого року.
«У другому кварталі ми отримали рекордну кількість звернень за останні три роки. Ключовим фактором такого зростання стали скарги на невиконання судових рішень щодо реєстрації податкових накладних», – цитує пресслужба бізнес-омбудсмена Марчіна Свєнчицького в повідомленні в п’ятницю.
Згідно з даними Ради бізнес-омбудсмена, 65% звернень бізнесу стосувалися податкових питань, в тому числі 115 звернень – невиконання судових рішень щодо реєстрації податкових накладних (на 58% більше в порівнянні з першим кварталом), 71 скарга на блокування податкових накладних, 46 – на включення до переліку ризикових платників податків, а також 20 на кримінальні справи з податкових питань.
Відповідно до пресрелізу, 11% звернень стосувалися порушення або бездіяльності правоохоронних органів, 5% – дій регуляторів, 4% – місцевих органів влади, 2% – митниці. Зокрема, Рада отримала 32 скарги на порушення або бездіяльність Національної поліції, ще 16 – органів прокуратури та 9 – СБУ.
При цьому в другому кварталі Рада бізнес-омбудсмена провела 312 розслідувань, що на 35% більше попереднього кварталу і становить 59% загальної кількості скарг. Решта звернень знаходяться або на стадії попереднього розгляду (16%), або відхилені (26%), як зазначено в релізі.
Традиційно найбільше звернень надійшло від представників оптової торгівлі (26%), агробізнесу (14%) і виробничої галузі (10%), ще 9% скарг надійшло від мікробізнесу (приватних підприємців), свідчить звіт бізнес-омбудсмена.
Подробиці теми розповів глава Аналітичного центру Товариства українських підприємців Андрій Єршов в ефірі телеканалу «Перший Діловий».
«Важливо те, що кількість таких скарг безпосередньо залежить від кількості перевірок, які проводять контролюючі органи. Ми знаємо, що останні два роки ми живемо в карантинних обмеженнях, а органом, який контролює дотримання карантинних норм – є Держспоживслужба. Тобто кількість перевірок саме з боку цієї служби зросла, а тому кількість скарг також зросла. Ще одним лідером в цьому контексті можна назвати Податкову міліцію. Тут активність пов’язана з тим, що вже у вересні цього року цю службу хочуть ліквідувати. Замість неї буде створено Бюро економічної безпеки. Іншими словами, чим більше активність з боку контролюючих органів, тим більше скарг. Адже місцями такі органи дійсно знаходять порушення на рівному місці та виписують надзвичайно високі штрафи – це звичайно викликає у відповідь обурення з боку бізнесу. Зверну увагу на те, що звичайно ж безперечними лідерами за кількістю перевірок є – Податкова міліція, Податкова служба, Держспоживслужба, Державна служба України з питань праці, Державна екологічна інспекція і Державна служба з надзвичайних ситуацій», – сказав він.
Також він зазначив, що в цілому український бізнес поки що незадоволений роботою абсолютно всіх перевіряючих органів. Адже у нас в країні це скоріше не сервісні органи, а каральні.
«На жаль у нас в Україні всі контролюючі органи – це каральні органи, а не сервісні. Це звичайно ж призвело до того, що позитивних оцінок з боку бізнесу поки що не отримала жодна служба. Найчастіше бізнесу просто нічого не залишається, як іти в суд і доводити свою правоту в судовому порядку. Нині з 47 органів, які можуть «кошмарити» бізнес, всі виносять такі постанови, які мають виконавчий характер. Тобто фактично ви можете судитися про незаконність прийнятого рішення, але все одно повинні виконувати його вже в поточний момент і платити відповідні кошти», – зазначив експерт.
Нагадаємо, що в Державній службі України з питань праці анонсували проведення нових перевірок по виявленню громадян, які неофіційно оформлені на підприємствах. У відомстві вирішили під’єднати до цього процесу співробітників Національної поліції України.
На цей час служба разом з Національною поліцією уклали відповідний меморандум про взаємну співпрацю.