Керівництво «Укрзалізниці» звинувачують в екологічній катастрофі у зв’язку з масовим забрудненням територій підприємства. Все це сталося через службову недбалість та корупцію, сказано у депутатському зверненні народного депутата Андрія Одарченка на адресу главі уряду Денису Шмигалю.
Зокрема, там йдеться про факти порушення законодавства керівника Управління екологічного менеджменту «Укрзалізниці» (ЦЕКО) Василем Крилюком (працював на посаді з 2017-2021 років), а з нового року він очолює Департамент екологічної та технічної безпеки УЗ ЦЕТБ. Його діяльність, мовляв, погано впливає на роботу всієї української залізниці, тому депутат вимагає його негайно усунення. Також вимагають пояснення, як некомпетентна людина була призначена посаду.
Окрім того, керівництво УЗ порушує положення Кодексу корпоративної етики та Антикорупційної програми, зокрема під час призначення Кирилюка на посаду директора ЦЕТБ. Встановлено, що Крилюк паралельно очолює Агентство сертифікації, екологічної експертизи та нотифікації, що надає послуги у сфері екології і сертифікації, а відтак – це конфлікт інтересів. Зокрема, Крилюк у 2020-му ініціював виділення з бюджету УЗ 66,4 мільйона гривень на екоаудит і 26,3 мільйона гривень на отримання ДСТУ-сертифікатів.
Як свідчать перевірки роботи Управління, екологічний стан «Укрзалізниці» – незадовільний, забруднені численні території залізниці, а реальні обсяги засорів тривалий час приховувалися. Всі претензії за неналежне виконання функціональних обов’язків – до Крилюка.
У зверненні наголошується, Крилюком було допущено масову вирубку лісів на близько 6,3 мільйона гривень, а також незаконний видобуток граніту в кар’єрі, що належить УЗ, що завдало збитків державі на 850 мільйонів гривень.
Також, зокрема, з 2001 по 2005 років були виділені 7,5 мільйона гривень на приведення в належний екологічний стан території станції «Одеса-Сортувальна» – роботи так і не виконали, а виділені гроші – зникли, наголошується у документі.
Також писали, що під час перевірок в УЗ Державна аудиторська служба виявила порушень на 61 млрд грн.
Раніше ми повідомляли, що пасажирські вагони «Укрзалізниці» зношені більше ніж 92%.