«УЗ вже не перший рік є збитковою і корумпованою» – Володимир Омелян

Поділитися:

«Укрзалізниця» в січні-червні 2020 року одержала 8,79 млрд грн чистого збитку, тоді як за аналогічний період 2019 роки її чистий прибуток склав 1,07 млрд грн. Відповідно до звітності компанії, чистий дохід «Укрзалізниці» від реалізації продукції (товарів і послуг) за січень-червень 2020 року склав 35,62 млрд грн (скорочення на 19,42% в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року).

При цьому собівартість реалізованої продукції досягла 37,3 млрд грн (39,65 млрд грн в першому півріччі 2019 року).

Витрати на оплату праці в першому півріччі 2020 року скоротилися на 4,75% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, склавши 17,08 млрд грн проти 17,93 млрд грн.

Валовий збиток за звітний період склав 1,68 млрд грн проти 4,56 млрд грн валового прибутку в січні-червні 2019 року.

За шість місяців, що закінчилися 30 червня 2020 року, сума нарахованих дивідендів на користь держави склала 4,1 млн грн проти 3,55 млн грн в першому півріччі 2019 року.

Як повідомлялося, за підсумками першого кварталу 2020 року «Укрзалізниця» оцінювала збитки в 7 млрд грн.

Чому виникла така збитковість? Подробиці теми розповів ексміністр інфраструктури Володимир Омелян в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«Насправді потрібно почати з елементарних речей – просто говорити правду. «Укразлізниця» вже давним-давно збиткова і це далеко не перший рік, коли компанія стикається з такими проблемами. Вся її прибутковість була сформована виключно на паперах шляхом маніпуляції з фінансовими показниками. По-друге, корупція в компанії як і раніше залишається високою. І ця корупція стосується, як середньої, так і великої планки. Коли ловлять залізничників, які зливають по кілька десятків літрів солярки, а потім про це сурмлять всі ЗМІ, не потрібно забувати й про інші схеми, які вимивають з компанії десятки мільярдів гривень щорічно», – сказав експерт.

За його словами, керівник УЗ, управління і Наглядова рада компанії просто не можуть “не знати” про такі схеми. Тому очевидно, що вони покривають подібні речі. Хоча, як раз з них і можна було взяти головний ресурс для поновлення «Укразлізниці».

«Але я так бачу, що не дивлячись навіть на останній меморандум між НАБУ і «Укразлізницею», ніхто серйозно з корупцією боротися не планує, оскільки ще жодної дійсно великої схеми компанії не було розсекречено. Коли ми говоримо про перевезення, то можливо, що якраз це можна використовувати як ресурс для накопичення фінансової подушки компанії та для розрахунку з поточними боргами», – зазначив ексміністр інфраструктури.

Він вважає, що поки що поточна статистика з боку компанії не зовсім відповідає дійсності, адже наразі в країні сезон вантажних перевезень, але вже пізніше на ринку залізничних перевезень може знову виникнути штиль.

«За фактом вантажні перевезення наразі падають і коли ми чуємо радісну статистику про те, що у нас є мета в один мільйон на добу, то це звичайно чудово. Але насправді – ця цифра лише сезонне явище. І дуже буде цікаво подивитися на аналогічний показник за січень місяць, коли в Україні зупиниться перевезення зернових. Експерти прогнозують урожай на наступний рік набагато меншим, ніж ми отримали в цьому році. Він впаде. То якого показника нам чекати тоді? Або в момент, коли перевізники знову перейдуть на автомобільний транспорт або ж частково на річковий. Що ми будемо тоді возити? Зараз пасажирський сегмент надмірний. І особисто я не вірю, що держава буде здатна в наступному році профінансувати хоча б на 4 мільярди оновлення пасажирського складу», – підкреслив Омелян.

Нагадаємо, що «Укрзалізниця» оновлює інфраструктуру електропостачання. Ремонтні роботи виконуються на Донецькій, Південно-Західної, Одеської та Придніпровської залізниці. З початку року замінили 19 кілометрів зносини контактного проводу та ще 84 сталевих дротів, а також 450 дефектних опор контактної мережі.

Чому країна продовжує витрачати нечувані суми на неякісне обладнання і чи є в цьому приватна вигода? Про це йдеться в сюжеті телеканалу «Перший Діловий».

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу