«УЗ на порозі катастрофи» – експерт

Поділитися:

“Укрзалізниця” у 2021 році планує виділити на оновлення, капітальний ремонт, модернізацію рухомого складу та будівництво інфраструктури у два рази більше коштів у порівнянні з 2020 роком.

Як повідомила пресслужба УЗ, капітальні вкладення підприємства у 2021 році повинні скласти 27,2 млрд грн. При цьому 55% ​​зазначеної суми – власні кошти “Укрзалізниці”, 31% – кошти інвесторів, 14% планується отримати з держбюджету.

Також, “УЗ” розраховує на підтримку держави в реалізації цих планів. Оскільки інвестиції у відновлення інфраструктури повинні бути комплексними та системними, щоб надалі вони повернулися до держбюджету у вигляді прибутку “, – додали в УЗ.

Як повідомлялося, “Укрзалізниця” має намір у 2023 році збільшити капінвестиції до 41 млрд грн.

За словами пресслужба УЗ, залізниця, ймовірно, закінчить цей рік зі збитком в 500 млн доларів, в основному через погані продажі пасажирських квитків. Минулого року залізниця зафіксувала прибуток в розмірі 110 млн доларів.

Подробиці теми розповів транспортний експерт Олександр Бондаренко в ефірі «Першого Ділового» телеканалу.

«Насправді ситуація з УЗ йде набагато гірше, ніж про це говорять і пишуть. Те що компанія останні пару років просто на папірцях малює свої доходи – насправді зовсім не відповідає реальній дійсності. Зараз ситуація дійшла до такої стадії, що збитки компанії просто вже не виходить приховати. Тому я повністю поділяють негативну оцінку Євросоюзу щодо стану УЗ», – сказав експерт.

Він вказав, що на цей час в компанії немає ніяких реформ або ж змін.

«А що стосується її активів. То вибачте, але це вже просто старий металобрухт, який ставати дешевше з кожним новим роком. Тобто «Укразалізниця» вже впритул підійшла до катастрофи», – зазначив фахівець.

Також експерт прокоментував питання про приватизацію компанії, заявивши, що деякі українські фахівці вважають, що це могло б піти на благо підприємству. Однак приватизувати компанію в тому вигляді, в якому вона зараз існує – просто нереально. Адже це понад 800 підприємств.

«Тому в такому випадку компанію просто спробують розтягнути по шматках. І вже ці шматки намагатися приватизувати. Ну принаймні, я даю такий прогноз на цей рахунок», – вказав Бондаренко.

Він вважає, що компанія, як підприємства є вже занадто старої, навіть для України.

«Компанія має потребу в гарній модернізації. Але на це звичайно ж потрібні гроші. Якщо ви пам’ятаєте, то при минулому керівництві компанії УЗ вже намагалася знайти гроші через публічне розміщення акцій на фондовій біржі або ж так зване IPO. Але через деякий період часу ця тема затихла і я сподіваюся, що все-таки надалі ми до цього питання повернемося. Але, як на мене, зараз прогресу у виході на IPO зовсім немає», – резюмував експерт.

Він зробив висновок, що в цьому відношенні УЗ просто почала не з того боку реалізовувати цю ідею. Адже спочатку підприємство турбується про створення сприятливого іміджу, якого просто не можна досягти без відповідних реформ зсередини.

Нагадаємо, що Європейський союз відзначає критичне фінансове становище АТ «Укрзалізниця».

«Фінансове становище нереформованої« Укрзалізниці »залишається критичним», – йдеться в тексті звіту.

ЄС відзначає, що у сфері транспорту до теперішнього часу не були прийняті ключові законопроекти щодо відкриття ринків, в тому числі про залізничний і внутрішній водний транспорт, небезпечні вантажі та мультимодальні перевезення.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу