«УЗ має проводити всі тендери через ProZorro, а не віддавати своїм компаніям» – народний депутат

Поділитися:

Ситуацію на «Укрзалізниці» та стан державного підприємства в студії телеканалу «Перший Діловий» обговорили з Віктором Бондарем, народним депутатом України, членом комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури.

«На жаль, останніх років 8-10 «Укрзалізницю» перетворили на таку «дійну корову» для бюджету. І, фактично, все, що вона заробляла, держава через механізм дивідендів, прибутків і так далі, вилучала в доходи бюджету, і, як вона виживала та залізниця… що там ремонтувалось чи не ремонтувалось – взагалі нікому було нецікаво. До чого це призвело? Це призвело до того, що, наприклад, якщо подивитись на «Укрзалізницю» – 27 тисяч кілометрів, 9,5 тисяч – електрифіковано. Електрифіковано практично 91% всіх вантажних перевезень, де під електрифікацію воно дійсно там більш-менш сьогодні відповідає європейським нормам. Але який стан цих електромереж, який стан електрифікацій, який стан колійного господарства? Стан такий, що 290 тягових підстанцій, з них 220 – вже виробили всі можливі терміни експуатації. Це 40-50 років обладнанню, трансформатори, релешки, вимикачі – воно все на «ладан дихає». І, на жаль, потужних програм перебудівництва, модернізації ніхто не проводив. Контакті проводи і несучі кабелі практично 70 відсотків вийшли всі терміни експуатації. Їм теж по 40-50 років. І замість того, щоб товщина кабеля була 14 і 8 міліметрів сьогодні по залізниці України – 70% висить 5-6 міліметрів, це в три рази менше, ніж норма, мінімальна норма 7,77… І це, на жаль, на всіх найпотужніших ділянках, там де потужний рух. Ця ситуація є. По пересувних тягових підстанціях, їх сім штук. Вони виробили всі терміни експлуатації. Їм по 50 років… Їх поприварювали до тих рельсів, тому що їх рухати неможливо. А це – на ключових підстанціях.

Понавидавали технічних умов на підключення до «Укрзалізниці», до підстанцій побутовим споживачам, промисловим споживачам. Це мова щодо підстанцій до трансформаторів, які до «Укрзалізниці підключаються (побутові споживачі й промислові сторонні організації). І таких організацій – 130 тисяч. Взагалі з них 20 тисяч – це промислові. Це дає шалене перенавантаження. «Укрзалізниця» платить гроші за те, що вони це все експлуатують, а насправді – наприклад, такі ділянки.. взяти Київський вузол (Буча, Бровари, Ірпінь). Там видали тих умов, що там буде колосальний дефіцит через рік-два, 40 – 50 мегават на кожному напрямку. А це значить, що через рік стане питання – або ми виключаємо ці житлові комплекси, які приєдналися до «Укрзалізниці». Або УЗ не виїжджає з Києва і в нас ні електрички, ні швидкісні потяги, ні вантажні потяги з електрифікації – вони просто не поїдуть, бо нема можливості, потужності.

Тому всі залізничники говорять, я виступаю з трибуни, що треба зупиняти цей процес, треба залишати «Укрзалізниці» дивіденти, залишати всі прибутки, які вона заробляє, і терміново – протягом двох-трьох наступних років робити потужну програму модернізації. Не тільки вагони закуповувати, а робити модернізації і колійне господарство повністю. Ремонти останні роки робилися (останніх 5-8 років) по 200-300 кілометрів на рік, це капітальні ремонти, середні, це жахливі умови. На таку кількість колії 27 тисяч кілометрів – 200 кілометрів на рік ремонтувати – це мінімум.

Є програма реформування залізниці… те, що говорять 100 мільярдів – більша частина йде на закупівлю нових вагонів, швидкісних потягів. Але вийде так ситуація, що через рік матимемо сучасні, класні вагони, будемо мати сучасні потяги, але їхати не буде по чому. Тому одночасно з цією програмою, чому я говорю – треба залишити кошти «Укрзалізниці», виділити додатковий бюджет, зробити програму модернізації, щоб пішло хоча б у рік по три-п’ять мільярдів гривень на колійне господарство, на електрифікацію, на нові підстанції, трансформатори, нові засоби, на чому вона працює», – наголосив депутат.

Раніше ми писали, що УЗ анонсувала оновлення понад 50 тисяч вагонів.

Також ми повідомляли, що системна криза «Укрзалізниці» завдає бізнесу великих збитків, а економіка України недоотримує до 3% ВВП. Про це заявляють українські підприємці.

Читайте також
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу
28 Лютого 2022 року - 9:44
Україна вже знищила 29 літаків РФ