«Україні потрібно створити національного транспортного регулятора галузі і передати туди всі тарифні питання» – експерт

Поділитися:

Рада національної безпеки і оборони (РНБО) ініціює введення тимчасового керівництва в АТ «Укрзалізниця» до обрання голови правління та формування повноцінних органів управління АТ. Причиною такого рішення в РНБО називають критичний стан підприємства, яке становить загрозу нацбезпеці. Радбез доручив Кабміну розібратися в положенні справ в «Укрзалізниці» і, в разі необхідності, ухвалити кадрові рішення.

30 липня ц.р. секретар РНБО Олексій Данілов доручив Кабінету міністрів Дениса Шмигаля проаналізувати стан справ в «Укрзалізниці» і, в разі необхідності, ухвалити кадрові рішення. За словами Данілова, на засіданні РНБО звернули увагу, що процеси в фінансово-господарської діяльності та в забезпеченні сталого функціонування «Укрзалізниці» становлять загрозу національній безпеці України.

Надана РНБО інформація «свідчить про ряд загроз державній безпеці, пов’язаних із критичною ситуацією в акціонерному товаристві «Українська залізниця», що може призвести до дестабілізації роботи об’єктів критичної інфраструктури залізничної галузі та створити реальну загрозу життєво важливим інтересам України».

Згідно з даними РНБО, головна проблема УЗ — кредитні зобов’язання на 35,8 млрд гривень і ще 19,1 млрд гривень кредитів перед ДП «Донецька залізниця/д». Відзначається, що це загрожує технічного дефолту компанії.

Також наголошується, що правлінням АТ свідомо не донараховано та штучно віднесено до собівартості перевезень за п’ять останніх років 43,5 млрд гривень фонду оплати праці.

Подробиці теми розповів екс-керівник Департаменту електропостачання УЗ Валерій Людмирський в ефірі телеканалу «Першого Ділового».

«Те, що «Укрзалізниця» справді знаходиться в критичному стані, те, що фінансовий стан «Укрзалізниці» нижче плінтуса, і те, що сьогодні уряд шукає всілякі механізми, як врятувати ситуацію — то покупка на ПСО електроенергії — це правильно. Тобто держава, як акціонер «Енергоатому», прийняла рішення продати електроенергію Державному підприємству «Залізниця» за якимись фіксованими цінами», — зазначив експерт.

На думку екс-керівника Департаменту електропостачання УЗ , для того, щоб регулювалася ситуація на «Укрзалізниці» необхідно створити Національного регулятора у транспортній галузі. Він додав, що це слід було зробити ще в 2013-2014 роках.

«Треба перестати гратися в ці розмови і зробити один крок, який потрібно було зробити ще в 2013 або в 2014 році — це створити національного регулятора у транспортній галузі та передати туди всі тарифні питання», – заявив експерт.

Нагадаємо, що керівництво держкомпанії «Укрзалізниця» оголосило старт розпродажу її непрофільних активів. На аукціон в електронній системі «Prozorro.Продажі» вже виставили перші 22 об’єкти.

Також повідомлялося, що «Укрзалізниця» у зв’язку зі складним фінансовим становищем вирішила заморозити виплати низки преміальних нарахувань.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу