Між Україною та Польщею було погоджено десятки тисяч додаткових дозволів для транзитних транспортних перевезень. 15 лютого відповідної домовленості вдалося досягнути представникам українського та польського Міністерств інфраструктури.
Спільну заяву сторін оприлюднила пресслужба Мінінфраструктури України.
З неї випливає, що цьогоріч нашій країні додатково дадуть на транзитні перевезення 30 тисяч дозволів. Зокрема, з цієї кількості 20 тисяч дозволів дадуть до кінця серпня. А решту – у листопаді, проте за певної умови. Вона полягає у тому – чи покращать сторони роботу автомобільних пунктів пропуску в рамках Плану дій, який ухвалять до кінця лютого.
Варто зауважити, що Україна давно вимагала підвищити кількість дозволів на транзитні перевезення і досягнутий компроміс – це менше, на що претендувала наша країна.
Примітно, що до 2018-го обсяг квоти був на рівні 200 тисяч дозволів, проте Варшава односторонньо скоротила його до 160 тисяч. Київ неодноразово наголошував, що такі дії ідуть урозріз з Угодою про асоціацію з ЄС.
Відтак квота у 2022 році стане вищою за всі попередні роки: у 2019 та 2020-му Польща дала додатково 10 тисяч дозволів, у 2021 – вирішила відмовитися навіть від такої можливості.
Ми раніше писали, що Варшава та Київ можуть домовитися без арбітражного суду про кількість автодозволів на транзит українських вантажів територією Польщі.
Також повідомляли, що Державне бюро розслідувань на гарячому затримало виконувача обов’язків керівника Північного міжрегіонального управління «Укртрансбезпеки» за вимагання грошей у приватних перевізників.