Україна надалі співпрацює з Туреччиною у сфері військової промисловості. Так, вітчизняні підприємства беруть участь у турецькій програмі Ağır Sınıf Taarruz Helikopter зі створення десятитонного бойового гелікоптера Т929 ATAK-II, який замінить Т129 АТАК, що перебуває на озброєнні. Гелікоптер – аналог протитанкового AH-64 Apache Сполучених Штатів, нестиме більше 1,2 тис. кілограмів корисного навантаження, зокрема, ракет та бомб.
Також Харківським акціонерним товариством FED підписано договір на проектування та виготовлення агрегатів системи управління польотом, а також гідравлічні системи гелікоптера. За рік це вже третій договір заводу з турецькими підприємствами, вартістю понад 20 млн доларів.
26 червня ПАТ «Мотор Січ» і турецьке державне авіабудівне підприємство Turkish Aerospace Industries підписали договір, який передбачав поставку 14-ти турбовальних двигунів для гелікоптера Т929 ATAK-II. Відомо, що перші два агрегати мають поставити до вересня наступного року, контракт завершитися має у 2025-му, що суперечить намірам констукторів у 2023-му підняти в повітря прототип АТАК-II. Експерти припускають, що йдеться про найсучасніші двигуни запорожців – ТВ3-117ВМА-СБМ1В.
Співпраця також передбачає проєкт безпілотника Akıncı від Baykar Defence з двигуном АІ-450Т виробництва «Мотор Січі» на початковому етапі. На серійних апаратах мають поставити двигун PD-222.
Експерти також пишуть, що FED залучений до програми перспективного турецького винищувача п’ятого покоління TF-X. Україна має технологічні можливості для створення до нього двигуна.
Раніше ми повідомляли про військову допомогу Україні, яку готові надати через досягнення в ключових реформах, зокрема у протидії корупції.
Також ми писали про навчання «Три меча 2021» за участю США, Польщі та Литви.