За підсумками другого кварталу 2021-го зростання капітальних інвестицій в Україні склало понад 17%, за підсумками півріччя – 4,2%, повідомляє Держстат. Зазначається, що в першому кварталі цього року Держстат зафіксував спад капінвестицій на рівні 9,5%.
Згідно з даними Держстату, за другий квартал цього року освоєно 191,133 млрд грн капінвестицій (без урахування тимчасово окупованих Криму, Севастополя і територій Луганської та Донецької областей).
За підсумками всього першого півріччя зростання капінвестицій становило 4,2% рік до року.
У регіональному зрізі значне зменшення капінвестицій в квітні-червні відбулося у Волинській (на 64,1%), Кіровоградській (на 17,1%), Миколаївській (на 13,3%) областях.
У той же час за підсумками кварталу капітальні інвестиції зросли у всіх інших областях.
Головним джерелом фінансування капінвестицій залишаються власні кошти підприємств та організацій, за рахунок яких освоєно 75,2% загального обсягу всіх вкладень.
Майже рівні частки інвестицій компанії вкладали в будівлі і споруди (45,5%) і в машини, обладнання та транспортні засоби (44,9%).
На цю тему говорили в ефірі телеканалу «Перший Діловий» з незалежним фінансовим експертом Павлом Крапівіним.
«Будь-які методологічні розрахунки, будь-які методики містять похибку. Будь-яка цифра статистики – вона не може бути точною, в будь-якій методиці, будь-якої країни… Ми спостерігаємо за останній рік дуже сильну втрату вартості грошей. Зокрема американського долара. Офіційні дані Міністерсва статистики США від червня до червня – 5,5%. Ми бачимо, що перетік грошового агрегатора в матеріальні активи, в реальний бізнес – нижче, ніж рівень інфляції аналогічної валюти. Відповідно – говорити про те, що це зростання інвестицій вже з цієї точки зору некоректно. Це всього лише компенсація інфляційної вартості реальних активів, якими вона дофінансовано, компенсована вартість і так далі. Якщо ж говорити про напрямки по галузях, я абсолютно не погоджуся, що інвестиції в транспорт, зв’язок, пошту не так важливі, як у виробництво. Тому що, по-перше, це теж реальний сектор, по-друге – коли у нас немає стратегії розвитку України – аграрна ми країна, індустріальна, високотехнологічна, виробляємо ми нематеріальні активи або матеріальні, то говорити про те, що ось це правильно, а це неправильно – в принципі невірно. Те, що Україна має колосальний транзитний, логістичний потенціал – це очевидність просто виходячи з місця на карті. З моєї точки зору, інвестиції в транспорт інфраструктурні об’єкти, пов’язані з перевалкою вантажів, вони стратегічно вірні», – зазначив експерт.