Черговий доказ картельної змови на тендерах Укравтодору виявили журналісти-розслідувачі, інформує телеканал “Перший Діловий“.
Кажуть: лідери дорожнього картелю намагаються «підсунути» своїх проектантів ще на етапі розробки документації, аби потім забрати собі ці підряди. Тому, коли Укравтодор наймає фірми для ремонтів, – уже стає зрозуміло, що підряди заберуть лідери картелю, адже будуть стовідсотково підходити за технічними умовами.
Йдеться про найбільші компанії – «Автомагістраль-Південь», «Ростдорстрой» та «Онур». За результатами розслідування, вони мають своїх ручних проектантів. Зокрема, для Онур проектну документацію розробляє – «Сінк Плюс Міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія». І що не менш цікаво – її директором є колишній керівник проектних робіт турецької «Onur. Саме він у 2017-2018 роках наймав «Сінк Плюс» як субпідрядника для підготовки проектної документації. Загалом, протягом 2018-2020 років після розробки проектів «Сінк Плюс» – «Онур» отримала підрядів на майже 2 мільярди гривень.
Аналогічно дружнього проектанта має найбільший підрядник Укравтодору «Автомагістраль-Південь» – це компанія «Трансінжиніринг», яка певний час перебувала з лідером картелю у одному офісі. Після розробки проектів «Трансінжинірингом», усі великі тендери на ремонт доріг неодмінно вигравала Автомагістраль-Південь.
Раніше повідомлялося, що СБУ спільно з обласною Службою автомобільних доріг в Харківській області попередила збитки державного бюджету більш ніж 1 млрд грн.
Нагадаємо, що у 2021 році Державне агентство автомобільних доріг України запланувало масштабні ремонтні роботи, які в перспективі повинні охопити близько 7 тисяч кілометрів доріг.