«Укравтодор не розуміє своїх функцій», – експерт

Поділитися:

Держагентство «Укравтодор» планує у 2020-21 рр. використовувати 1,5 млн кубометрів доменних шлаків для будівництва автомобільних доріг в рамках програми «Велике будівництво».

Про це повідомили в «Укравтодорі».

В цілому у 2020 році на будівництві та ремонті автомобільних доріг планується використовувати близько 500 тис. куб. м матеріалів з металургійних шлаків, а в наступному — збільшити обсяг їх використання орієнтовно до 1 млн куб. м.

Такі дороги будуть будуватися в першу чергу в Запорізькій, Донецькій, Дніпропетровській областях. Саме тут сконцентровані металургійні виробництва, які утворюють велику кількість промислових відходів. Значний їх відсоток — це саме доменні шлаки.

Шлаки самі по собі не токсичні й не створюють навантаження на навколишнє середовище, але шлакові відвали займають багато місця. Тому використання металургійних шлаків дозволить звільнити території земельного фонду, які відведені під відвали.

На додаток йдеться про створення підприємства, яке візьме на себе закупівлю металургійних шлаків та поставки їх на об’єкти. Зокрема, на об’єкти «Великого будівництва».

Олександр Крижановський, експерт з проектування доріг, каже так:

«На мою думку, «Укравтодор» не має рішення до створення цієї структури. Йдеться про компанію, яка закупатиме шлаки».

По-перше, на думку нашого експерта, «Укравтодор» не знає своїх функцій. Це не дивно, адже починаючи з 2014 року у керівництві не було жодного дорожника. Натомість є ще одна особливість: поставками будматеріалів займається підрядник. У кожному проекті є вимоги до матеріалів, і шлак – нестандартний матеріал. Шлаки можуть бути різної якості, а хто перевіряє відповідність стандарту?

Олександр Крижановський каже, що «Укравтодор» не зможе займатися питанням якості матеріалів. У агентстві немає лабораторії, а кожну партію шлаку потрібно перевіряти. Навіть одне підприємство може продавати металургійний шлак різної якості та складових, і це важливо, коли мова заходить про подальше використання матеріалу у будівництві.

Дуже багато запитань до самого процесу створення підприємства, яке займатиметься закупівлею шлаку. Експерт, який пропрацював у «Укравтодорі» 14 років, каже, що така ситуація вже була. Проміжна структура вже створювалася. Станом на зараз запитань більше ніж відповідей.

«До речі, так званих шлакових доріг в нас багато. Наприклад, дорого Київ — Бориспіль, Київ — Знам’янка — вони шлакові. Є дороги в нас, які вже стоять по 60-70 років, вони шлакові. Тож, нічого нового тут у технології немає. Але важливо використовувати правильні шлаки. Під кожен проект повинен бути потрібний матеріал», — продовжує експерт.

Більше інформації та висновків стосовно використання металургійних шлаків, будівництва доріг та відповідальності державного агентства за все це Олександр Крижановський розповів у ефірі «Першого Ділового».

Підписуйтесь на Перший Діловий телеканал в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Підсумкові випуски новин
Читайте також
24 Листопада 2020 року - 22:30
Роздрібні оператори 24 листопада знизили вартість автогазу на 5-10 коп/л
24 Листопада 2020 року - 22:26
Два тижні повних обмежень до Нового року і відмова від...
24 Листопада 2020 року - 21:29
Тільки протягом листопада біткоїн подорожчав майже на 40%
24 Листопада 2020 року - 20:57
Тільки 10% громадян, які виїхали за час збройного конфлікту на...