Компанії Державного агентства автомобільних доріг України ( «Укравтодор») за підсумками 2020 року скоротили збитки більш ніж в 16 разів.
«Зведений фінансовий звіт 2020 року продемонстрував – оптимізація роботи підлеглих« Укравтодору »підприємств допомагає виконувати найбільші за весь час незалежності обсяги будівництва і ремонтів доріг з меншими збитками для держави», – йдеться в повідомленні компанії.
Відзначається, що в цілому до складу «Укравтодору» входять 23 суб’єкта господарювання, з них 11 державних підприємств є економічно активними. У 2020 році вони отримали чистий прибуток в розмірі 13,5 млн грн. Лідирує ДП «ДерждорНДІ» з прибутком 9,4 млн грн.
Ще 11 підприємств «Укравтодору» знаходяться в стадії ліквідації, реорганізації або зовсім припинили діяльність.
Крім того, до складу агентства входить акціонерне товариство ДАК «Автомобільні дороги України». Воно завершило рік збитковим, але розмір збитків у порівнянні з позаминулим роком зменшився з 443,2 млн до 130 млн грн.
Сумарно за результатами 2020 року збитки 23 підприємств «Укравтодору» знизилися більш ніж в 16 разів – з 1,6 млрд до 116,5 млн грн.
Свою думку з цього приводу висловила Олександра Азархіна, керівник відділу підтримки реформ «Укравтодору».
«Укравтодор не є компанією, він не будує і не ремонтує сам дороги. Він є центральний орган виконавчої влади, завдання якого, правильно організувати процес, щоб була єдина державна політика, спрямована на розвиток державної мережі.
При переході від планової до ринкової економіки, у нас є багато державних установ. Власне Укравтодор чисто розпоряджається коштами, а збитковість мають лише ті компанії, які в його структурі, а саме – проектні інститути, наукові інститути.
Але всі ці мільярдні тендери, які дозволили нам оновити 4000 км доріг минулого року, – це в основному приватні компанії. Тут робота Укравтодору була в тому, щоб відкрити ринок, забезпечити єдині правила гри, запустити туди підрядників. Єдина компанія, яка в структурі Укравтодору ще виконує якісь будівельні роботи – це ДАК “Автомобільні дороги України», – зазначає експерт.
Олександра Азархіна каже, що конкуруючи на ринку з приватними компаніями, облавтодори виходять з ціною, що нижча за ринкову. Їх роботу недооцінює замовник, таким чином вони стають не конкурентними і збитковими.
«Замовники мають всім компаніям в рівних частках оплачувати їх роботу. Тут ми не бачимо критичну ситуацію, адже Укравтодор всім компаніям оплачує.
У дочірній компанії Укравтодору дійсно застаріла техніка, в яку ніхто не інвестував. Відомо, що Укравтодор дуже сильно посилив вимоги до підрядників. Тепер від них вимагається досвід, наявність людей і техніки, тому облавтодори знову ж неконкурентні », – резюмує фахівець.