“У цьому році УЗ також чекають збитки” – експерт

Поділитися:

АТ «Укрзалізниця» за підсумками 2020 року отримало чистий збиток у розмірі 11,9 млрд грн.

«На результат АТ «Укрзалізниця» значно вплинуло зниження доходів від вантажних і пасажирських перевезень в порівнянні з 2019 роком на 10,3% і 58,3% відповідно, а також значне коливання курсових різниць, в результаті чого отримано чистого збитку від курсових різниць в розмірі 5,5 млрд грн проти 4,3 млрд грн чистого прибутку в 2019 році. За підсумками 2020 АТ «Укрзалізниця» отримало чистого збитку в розмірі 11,9 млрд грн», – йдеться в повідомленні компанії.

Дохід УЗ від реалізації послуг скоротився в 2020 році до 75,3 млрд грн – у порівнянні з 90,4 млрд грн в 2019 роком. При цьому УЗ вдалося скоротити операційні витрати майже на 7,5 млрд грн – до 78,05 млрд грн.

Подробиці теми розповів колишній перший заступник міністра інфраструктури України, директор громадської організації “Інфраструктурний рада” Володимир Шульмейстер в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«У 2019 був прибуток в 3 млрд. Я думаю, що якщо правильно все порахувати, то там теж був збиток. Минулого року природно, що ситуація з вірусом наклала свої фінансові відбитки, особливо це позначилося на пасажирських перевезеннях і звичайно ж призвело до додаткових збитків. У цьому році ситуація швидше за все буде така, як і минулого року. Може бути фінансово все буде не так драматично, але теж очікуються збитки», – сказав фахівець.

Також він прокоментував ситуацію з рентабельністю вантажних перевезень.

«Щороку залізниця втрачає обсяги. Щорічно йде приблизно 1% від загального оберту саме з вантажних перевезень. Річ у тому, що у залізниці є три проблеми, які врешті-решт виходять на одну найбільшу проблему – це проблема з керуванням. І три проблеми технічні. Перша – з нашою інфраструктурою, яка з кожним роком занепадає і не обслуговується. На сьогодні понад 40% залізничної інфраструктури просто не обслуговується своєчасно, оскільки просто не вистачає на це грошей і людей. Друга проблема – це відсутність парків необхідних вагонів, особливо в пікові навантаження. І третя – найболючіша для нас – полягає в відсутності необхідного парку локомотивів. Наразі приблизно 600 локомотивів потребують капітального ремонту, переоснащення, а також  заміни двигунів і глибокої модернізації. На жаль, нині на це ніхто не звертає увагу з управління. Тому, як я вже сказав, головна проблема полягає саме в ньому. Там відбувається просто катастрофа. Це можна порівняти з літаком без пілотів», – розповів про головні проблеми УЗ експерт.

Здавалося б, що в даній ситуації правління і Наглядова рада компанії повинні були б втрутитися і вирішити всі критично важливі моменти, проте в реальності чиновників хвилює лише власний дохід і місце під сонцем.

Також фахівець сказав, що наразі в компанії дуже багато зайвих людей, які просто не розбираються в специфіці залізниці.

«Річ у тім, що правління і Наглядову рада УЗ зайняті виключно боротьбою за владу. Вони знаходяться у розподілі між різними групами впливу, які сидять на потоках в УЗ. Тому вони зайняті не тим, щоб врятувати залізницю, а тим, щоб врятувати свою п’яту точку й утримати її в кріслі. Ось це основна проблема. На жаль, всередині залізної дороги у нас все менше професіоналів і все більше просто випадкових людей, які просто не розуміють реальну проблему, і яким потрібно занадто багато часу, щоб розібратися в цьому і починати щось вирішувати. Тобто на сьогодні залізниця використовується, як макет для тренувань величезної кількості людей. А реальних фахівців там вкрай мало», – резюмував експерт.

Нагадаємо, що спеціалізована антикорупційна прокуратура не буде займатися розслідуванням ознак корупції в «Укрзалізниці», про які публічно заявляв колишній керівник компанії Володимир Жмак.

Як відомо, Жмак звинуватив наглядову раду державного перевізника в корупції й доклав лист, який, на його думку, це підтверджує. У своєму телеграм каналі він написав, що наглядова рада УЗ виступає замовником повернення до непрозорих тендерів, ніж відкриває дорогу компаніям не чистих на руку бенефіціарів.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу