Глава Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради заявила, що підприємства «Укрзалізниці» завантажені на 30-50 %.
Вона зазначила, що капітально-відновлювальним ремонтом потрібно оновити понад 600 електропоїздів. Однак на Київському електровагоноремонтному заводі, який належить УЗ, за 2020 рік відремонтовано менш як 30 секцій. При цьому план на поточний рік — усього 85 секцій.
Крім того у ТСК кажуть, що УЗ також має дефіцит тяги. Згідно з даними, на сьогодні понад 1300 локомотивів потрібно капітально відремонтувати. При цьому у 2020 році було відремонтовано всього 100 машин.
За словами ТСК, залізобетонні заводи просто очікують замовлень від УЗ, але жодним чином не працюють над реалізацією своєї продукції. Хоча попит на їхню продукцію завдяки масштабним будівельним роботам є.
Глава ТСК заявила, що у заводів УЗ відсутня стратегія і вибірково працює корпоративне управління, тому УЗ до середини січня 2022 року має надати на розгляд ТСК стратегію щодо всіх залежних товариств. Також УЗ має розробити конкурсну прозору систему відбору керівників заводів.
Нагадаємо, українські підприємці заявивли, що системна криза «Укрзалізниці» завдає бізнесу великих збитків, а економіка України недоотримує до 3% ВВП. Вони нарікають на те, що перевізник постійно зриває терміни доставки вантажів, через це подекуди навіть доводиться зупиняти виробництво, а це призводить до мільйонних збитків.
Також ми писали про те, що тарифи на перевезення залізничним транспортом групи вантажів першого тарифного класу, у тому числі залізної руди та вугілля, з 2 січня 2022 року зростуть на 9%.