В Україні у наступному році можуть стартувати два пілотних проєкти концесії автошляхів за принципом «плати за доступність». Про це повідомили в Мінінфраструктури, інформує телеканал «Перший Діловий».
У відомстві кажуть, у минулому році «Укравтодор» презентував шість таких пілотних проєктів. Одже, до кінця поточного року планують підписати договір з «Укравтодором», ЕйБіЄрДі та АйЕфСі. Угода передбачає впровадження проєкту у два етапи. Перший етап, який має бути запущений у 2022-му включає пілот на маршрутах Яготин – Ковель – Луцьк та Харків – Дніпро – Запоріжжя.
У цих проєктах плата за проїзд не передбачається, оскільки партнери повертатимуть інвестиції через механізм плати за доступність, обслуговуючи утримання дороги та прилеглу інфраструктуру, за що будуть отримувати кошти з бюджету. Запропонована модель будується на довгострокових контрактах щодо утримання доріг.
Окрім цього, профільне міністерство працює над проєктами класичної концесії. Тобто інвестор вкладає кошти, будує дорогу і потім повертає гроші за рахунок плати за проїзд таким автошляхом спільно з приватним бізнесом.
Нагадаємо, у вересні у Мінінфраструктури оголосили про те, що починається новий етап «Великого будівництва».
Також ми писали, що програма «Велике будівництво» дала Україні 200 тисяч робочих місць.