Минулого року до Ради бізнес-омбудсмена надійшло 1 тис. 737 скарг, що на 9% більше, аніж 2019 року. Це випливає зі звіту Ради бізнес-омбудсмена про діяльність за попередній рік.
Зазначається, що у 2020-му завершили розслідування 1 тис. 159 справ, що на 2% більше порівняно з 2019-м. Бізнесу було повернуто та заощаджено 843 млн грн.
Відомо, що найбільше скарги підприємців (85%) пов’язані з порушеннями держорганів: 64% – податкові питання, 12% – дії правоохоронців, 5% – дії державних регуляторів, 4% – митні питання.
У звіті наголошується, що попри мораторій на більшість податкових перевірок та зменшення кількості скарг із цього приводу, всеодно обсяг звернень бізнесу щодо податкових питань у 2020-му році загалом зріс на 14% порівняно з 2019-м.
Утричі збільшився об’єм скарг з приводу блокування податкових накладних – до 273, на 63% підвищився з приводу включення до переліку ризикових платників податків – до 207, на 36% – стосовно невиконання рішень суду щодо реєстрації податкових накладних – до 147.
Зріс обсяг скарг на діяльність Нацполіції та Служби безпеки, водночас, на органи прокуратури – зменшився.
В основному скарги надходили від українських компаній (89%), з яких 76% – представники малого та середнього бізнесу. 26% – представники оптової торгівлі, 12% – виробництва, 12% – агробізнесу, 11% – нерухомості, 10% – приватні підприємці.
Нагадаємо, що понад дві сотні скарг від підприємців та юридичних осіб – отримала рада бізнес-омбудсмена з початку року. І ця кількість, як кажуть, може зрости до пів тисячі.
Також ми писали, що у 2020-му році український омбудсмен отримав понад 48 тисяч звернень від українців, на 40% більше, ніж попереднього року. Такі дані оприлюднила Уповноважена Верховної Ради з прав людини Людмила Денісова під час презентації щорічної доповіді за минулий рік щодо стану додержання і захисту прав та свобод громадян в Україні.