Український уряд має доволі амбітні плани на 2022 рік у сфері інфраструктури в рамках президентської програми «Велике будівництво». Зокрема, цьогоріч мають намір відремонтувати понад кілька сотень кілометрів залізничних колій.
Про це повідомив глава Кабінету міністрів Денис Шмигаль у Телеграм-каналі, оприлюднивши перелік проєктів для реалізації.
Плани та наміри наступні:
- продовження будівництва та ремонту шляхів: цьогоріч заплановано щонайменше 5 тисяч кілометрів шляхів доріг;
- запуск проєктів державно-приватного партнерства у будівництві доріг; подальше встановлення більшої кількості WIM-систем на шляхах, тобто зважування в русі;
- ремонт близько 600 кілометрів колій, електрифікація нових ділянок, а також оновлення рухомого складу залізниці;
- запуск проєкту «Велика термомодернізація» (щонайменше пів тисячі енергоефективних проєктів за рахунок Фонду енергоефективності, запланована термомодернізація 5 тисяч будинків;
- втілення проєкту «Велика реставрація»;
- подальша реалізація президентської програми «Зелена країна»;
- розвиток транспортних стратегічних хабів (проєкти з розвитку інфраструктури, будівництво аеропортів, з яких два – на Сході країни);
- створення Фонду внутрішніх водних шляхів, який фінансуватиме модернізацію річкової інфраструктури країни.
Варто зауважити, що самі чиновники з Мінфіну покривають корупційні схеми закупівель для електрифікації Укрзалізниці. Було встановлено, що багато років УЗ купує продукцію для електрифікації шляхів сполучення (опори, шпали) низької якості за державні гроші у власних підприємств без будь-яких тендерів, за незрозумілими цінами.
Своєю чергою, експерти наголошують про критичність ситуації у ПАТ «Укрзалізниця», особливе занепокоєння викликає зношеність інфраструктури та рухомого складу. Необхідна заміна більшої частини опор, які відслужили гарантійний термін 30-40 років, деякі стоять вже 50-60 років. Електрифікація залізниці проводилася у 60-70 роках минулого століття. В її модернізацію та розвиток протягом 30 років майже не вкладали грошей. Зокрема, 7% магістральних залізничних колій України експлуатуються з простроченим терміном капітального ремонту, а знос тягових підстанцій та контактної мережі становить понад 65%, частка колії з вичерпаним терміном служби — 78%.