На українському ринку свіжої плодоовочевої продукції підприємства роздрібної торгівлі та підприємці забезпечують 55% усіх продажів, решта — неорганізована торгівля. Про це заявив аналітик аграрних ринків, міжнародний консультант Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
Дані дослідження свідчать про те, що на мережевий роздріб припадає лише близько 40% усієї торгівлі свіжими овочами та фруктами. Крім того, експерти оцінили обсяги торгівлі продукцією на стихійних ринках у 35 млрд грн.
«По-перше, близько третини обсягу споживання свіжих овочів та фруктів в Україні населення вирощує самостійно. Такий висновок було зроблено на основі аналізу даних опитування домогосподарств, проведеного Держстатом України. У грошах це близько 54 млрд грн на рік. Ця сума фактично є потенціалом зростання роздрібної торгівлі овочами та фруктами України навіть без підвищення рівня доходів населення», — зазначає експерт.
І хоча частка самозабезпечення домогосподарств України овочами та фруктами скорочується, вона залишається на сьогоднішній день все ще досить високою.
«Готівковий» сегмент плодоовочевої торгівлі також продовжує скорочуватися. Саме в 2020 році він вперше опустився нижче 50% і склав 45%. Близько 55% продажів, відповідно, забезпечили підприємства роздрібної торгівлі та підприємці на загальній та спрощеній системі оподаткування», — констатують експерти.
Нагадаємо, днями уряд запровадив державне регулювання цін, ввівши граничний рівень торговельної надбавки на певні продукти на час карантину.
Також ми писали, що світові ціни на продукти побили рекорд за 10 років через пшеницю.