Рада бізнес-омбудсмена відзвітувала, що у 2020 році до неї надійшло 1737 скарг, що на 9% більше, ніж 2019-го. За інформацією пресслужби Ради бізнес-омбудсмена, торік було завершено розслідування 1159 справ, що на 2% більше, ніж попереднього року.
Зазначається, що завдяки успішному закриттю справ бізнесу вдалося повернути та заощадити 843 мільйонів гривень. Вказано, що 98% заявників залишилися задоволені співпрацею з командою Ради бізнес-омбудсмена.
Відомо, що чотири предмета звернень становили 85% скарг бізнесу на порушення держорганів: 64% – податкові питання, 12% – дії правоохоронців, 5% – дії державних регуляторів, 4% – митні питання.
Попри мораторій на ключові податкові перевірки і скорочення скарг із цього предмету, всеодно обсяг звернень бізнесу із податкових питань збільшився на 14% у порівнянні з попереднім роком – з 981 до 1117 скарг.
Повідомляється, що утричі зросла сума скарг щодо блокування податкових накладних, до 273 скарг; на 63% щодо включення до переліків ризикових платників податків, до 207, на 36% – щодо невиконання рішень суду щодо реєстрації податкових накладних, до 147.
Також минулого року бізнес більше скаржився на порушення Нацполіції (з 111 – у 2019-му до 121 – у 2020-му) і Служби безпеки (із 17 до 24). Кількість скарг на органи Прокуратури впала з 81 до 56.
Нагадаємо, що понад дві сотні скарг від підприємців та юридичних осіб – отримала рада бізнес-омбудсмена з початку року. І ця кількість, як кажуть, може зрости до пів тисячі.
Також ми писали, що у 2020-му році український омбудсмен отримав понад 48 тисяч звернень від українців, на 40% більше, ніж попереднього року. Такі дані оприлюднила Уповноважена Верховної Ради з прав людини Людмила Денісова під час презентації щорічної доповіді за минулий рік щодо стану додержання і захисту прав та свобод громадян в Україні.