В Україні для продажу спиртних напоїв з 1 січня 2022 року діють нові правила.
Зміни пов’язані з набуттям чинності так званого «ресурсного» закону, щоб якомога більше отримати додаткових доходів до бюджету. Тож, одна з його норм стосується продажу підакцизних товарів, зокрема спиртного. А саме – під час роздрібної торгівлі алкоголем необхідно зазначити у фіскальних чеках – серії та номери акцизних марок.
Якщо відбувається реалізація підакцизних товарів – у чеках має бути інформація:
- товарна підкатегорія згідно УКТ ЗЕД;
- найменування товару;
- вартість;
- облік кількості;
- цифрове значення штрих-коду марки акцизного податку, тобто серія і номер (у разі роздрібу).
Представники галузі радять колегам-рестораторам, щоб уникнути штрафу, завжди вказувати код акцизу: під час реалізації спиртного у пляшках, чи на розлив, при продажу алкогольних коктейлів. Оскільки з початку року багатьох рестораторів почали штрафувати за відсутність акцизних кодів у чеках. Мовляв, рестораторів не чують, що пляшка було відкоркована у минулому чеку – податківці штрафують, посилаючись на новий закон.
Нагадаємо, у Рахунковій палаті розповіли, скільки втратив держбюджет через «тіньовий» ринок алкоголю.
Також ми писали, що в Україні з 1 січня 2022 року у зв’язку зі зростанням акцизів подорожчав алкоголь.