«Нанесення нового маркування не стосується якості продуктів», — експерти

Поділитися:

5 березня повинен завершитися перехідний період, який був встановлений Мінекономіки України задля того, аби компанії-виробники змінили підхід та перейшли на новий формат нанесення інформації на пакування продуктів харчування. Натомість бізнес не готовий та каже про відстрочення, яке необхідне всім.

Зазначена вимога регулюється наказом Мінекономіки №969 від 5 липня 2017 року. Натомість у Європейській бізнес асоціації (ЄБА) кажуть так:

«З огляду на те, що у 2020 році істотно зменшилося споживання окремих категорій харчових продуктів і, відповідно, впали їх продажі, у компаній утворилися значні запаси пакувальних матеріалів. Так, якщо не продовжити дію перехідного періоду, компаніям доведеться списувати фасовані продукти харчування і пакувальні матеріали у великій кількості тільки через невідповідність деяких незначних складових маркування новими правилами».

Також у ЄБА підкреслюють, що такі втрати для бізнесу можуть бути істотними,  а ще, як не дивно, невиправданими. Йдеться про те, що зміна напису на пакуванні зачіпає лише саму етикетку, але не впливає на якість продукту, який всередині неї.

Згідно з оцінками членських компаній асоціації, загалом витрати можуть сягати декількох мільйонів гривень для окремих компаній. Отже, така ситуації стане початком великих проблем у бізнес-сегменті, і це попри те, що не всі ще відновили виробництво та продажі після локдаунів та карантинних заходів.

«До того ж, в умовах карантину компанії зіткнулися з неможливістю своєчасного налагодження виробничих ліній. Наприклад, перевірки правильності настройки критерію кількості фасованих товарів в упаковці і його відхилення від номінального значення, що є обов’язковим згідно з тим же наказом Мінекономіки. Зокрема, за інформацією компаній, сервісні служби, які перебувають в інших країнах, не пропонують гарантій прибуття в Україну до закінчення перехідного періоду для перевірки роботи обладнання», — додають в ЄБА.

Свої думки з приводу змін, які намагаються відкласти ще на рік виробники товарів з харчової групи, розповіли Тетяна Широченко, координатор комітетів ЄБА (Європейської бізнес асоціації), та В’ячеслав Биковець, гендиректор спілки підприємців малих, середніх й приватизованих підприємств України.

Задля чого це потрібно? Ініціатори відтермінування кажуть про те, що йдеться про написи на пакуванні, а не про якість. Тетяна Широченко каже, що зміни й насправді стосуються лише написів, але є одне «але».

«Десь з 2010 року змінилися смаки та погляди покупців, тож багато продуктів стали купляти менше. Натомість у підприємств накопичилося багато зайвих пакувань. Якщо зараз не подовжити це (відтермінувати), то компаніям доведеться списувати як продукти, так і пакувальні матеріали у значних кількостях. Це призведе до підвищення цін на нову продукцію», — каже пані Тетяна.

В’ячеслав Биковець впевнений, що всі ці зміни – це дотримання вимог, які вже є у законодавстві. Інформація, яка наноситься на пакування, є важливою для споживача. Окрім енергетичної цінності, варто звертати увагу на вміст солі та цукру, складових, які є алергенами. Але проблема з боку виробників є – вони ж не закуповують пакувальні матеріали щоденно або навіть щомісячно. Такі матеріали закупляють на рік, на кілька років, то ж тут будуть неминучі збитки.

«Проблема виникне навіть з продукцією, яка має довгий строк зберігання. Її не можна буде поставляти у магазини», – каже він.

У ситуації є нюанси та проблеми. Зокрема, деякі виробники кажуть про те, що для них це є проблемою, адже вони виконали всі умови. Але ж є й інші – ті, які не готові. Одним з приводів став карантин з його обмежувальними факторами. Товарів випускали менше, та й купівельна спроможність українців впала. На складах накопичувалися матеріали.

Станом на зараз відомо, що уряд йде назустріч. Зокрема, Тетяна Широченко каже про те, що у Мінекономіки вже напрацьовують механізми, але до 5 березня навряд чи встигнуть. Тож питання стоїть так: спочатку відтермінування, а потім співпраця по всіх питаннях, які є у бізнеса.

Більше та детальніше про ситуацію, яка склалася з маркуванням продукції та переходом до нового стандарту, Тетяна Широченко та В’ячеслав Биковець розповіли в ефірі телеканалу «Перший Діловий».

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу