Українські перевізники вимагають підняття тарифів до економічно обгрунтованого рівня. Вони стверджують, що через пандемію коронавірусу і карантинні обмеження суттєво знизився пасажиропотік у всіх видах транспорту, що, відповідно, позначилося на собівартості перевезень.
Так, зокрема, у комунальному підприємстві “Київський метрополітен” стверджують, що через зниження кількості перевезень необхідно додатково 1,5 млрд грн на покриття збитків. Зазначається, що 2019-го року підземка перевезла 495 мільйонів пасажирів, у 2020-му – 279 мільйонів, а з початку поточного року – лише 85 мільйонів громадян.
А в комунпідприємстві “Київпастранс” повідомляють про зниження пасажиропотоку на маршрутах на 39%, і майже на стільки впав дохід. Їм для нормальної роботи необхідно додатково 2,5 млрд грн.
Перевізники підрахували, щоб не працювати у збиток потрібно встановити такі тарифи на проїзд у Києві і низці великих міст України:
- метрополітен – 21 грн 5 коп;
- наземний транспорт – 20 грн 50 коп;
- міська електричка – 71 грн 72 коп;
За словами заступника міністра фінансів Олександра Кави, у світі комунальний транспорт працює за рахунок суттєвих дотацій з міського бюджету – як до 80% від вартості перевезень, так і повне покриття потреб перевізників – і проїзд у громадському транспорті для жителів міст є безкоштовним. Посадовець стверджує, що транспорт носить соціальну функцію, і не може окуповувати сам себе.
Колишній міністр інфраструктури Володимир Омелян вважає деструктивним підходом – підвищення вартості проїзду. Мовляв, місцева влада повинна спочатку з’ясувати, в якій пропорції українці можуть платити за квиток, решту – дотувати з бюджету, робити інвестиції в оновлення рухомого складу та залучати кредитні кошти.
Нагадаємо, що Кабінет міністрів планує скасувати безкоштовний проїзд у транспорті.
Також ми писали, що після локдауну в Україні може підвищитися ціна на проїзд в транспорті. Очікується, що українцям доведеться заплатити за проїзд в півтора раза більше, повідомляє генеральний директор компанії «Транс Груп».