На українському ринку профіцит палива

Поділитися:

Баланс ринку автомобільних бензинів і дизельного палива (сукупність виробництва, імпорту і експорту) за підсумками I півріччя 2020 року показує відчутне зростання, що в умовах падіння споживання вказує на великі запаси ресурсу в учасників ринку. Про це свідчить спеціальне дослідження «Консалтингової групи А-95».

Баланс ринку бензину в I півріччі 2020 р виріс на 13%, до 1,05 млн т. Це зростання був повністю забезпечений збільшенням виробництва заводом «Укртатнафта» з 362 до 491 тис. Т відповідно в першому півріччях 2019 і 2020 років.

Шебелинський ГПЗ знизив випуск бензину на 11%, до 72,3 тис. Т.

Імпорт залишився на торішньому рівні – 482 тис. Т. Основними джерелами імпортного бензину залишаються Білорусь (358 тис. Т або 34% ринку) і Литва (120 тис. Т або 11% ринку).

Баланс ринку дизпалива в I півріччі збільшився на 8,6%, до 3,42 млн т. З цього обсягу українські НПЗ забезпечили 16% поставок (+4,2 п. П.), Імпорт – 84% (-4,2 п . п.).

За розглянутий період імпорт зріс на 3,4% (з 2,77 до 2,86 млн т). Найбільший обсяг залишається за РФ, хоча скоротився в I півріччі на 6,4% до 38% ринку, з 1,39 до 1,3 млн т.

Зберігаються високі обсяги російського імпорту обумовлені зривом поставок ДТ з Білорусі в першому кварталі у зв’язку з недовантаженням білоруських НПЗ. За підсумками півріччя вони поставили в Україну 794 тис. Т (-24% до аналогічного періоду минулого року). Частка білоруського палива на українському ринку відповідно зменшилася з 33% до 23,2%.

Зниження імпорту з РФ і Білорусі було частково компенсовано 70% -м зростанням поставок з Литви, до 309 тис. Т (9% ринку) і майже триразовим збільшенням морських поставок – до 431 тис. Т (12,6% ринку).

Випуск дизельного палива українськими НПЗ в I півріччі 2020 р збільшився на 46%, до 558 тис. Т. З них Кременчуцький НПЗ оціночно справив 521 тис. Т (+ 53% до аналогічного періоду 2019 г.), Шебелинський завод – 38 тис. т (-11%).

Згідно з оцінками експертів, в I півріччі частка українських НПЗ в балансі бензинів зросла з 46% до 54%, а імпорту відповідно знизилася з 54% в 2019 р до 46% в 2020 р У свою чергу на ринку дизельного палива частка імпорту знизилася до 84%, українських НПЗ – зросла до 16%.

В «А-95» зазначають, що зростання балансів бензину і дизпалива стався на тлі зниження споживання внаслідок карантину. Це говорить про те, що в країні сформовано істотний запас нафтопродуктів, який на даний момент виступає стримуючим фактором в умовах зростання світових цін на нафту і нафтопродукти.

«Ми оцінюємо запаси дизельного палива в рекордні 350-400 тис. Т, бензину – близько 150-180 тис. Т. Ці запаси були сформовані в період низьких цін і забезпечили цінову стабільність в травні, червні і продовжують стримувати зростання цін для споживачів, незважаючи на більш ніж двократне зростання закупівельних цін на нафту і основні види нафтопродуктів за цей період », – заявили в« Консалтинговій групі А-95 ».

Ми вже писали, що 40% дизельного палива на українських АЗС вироблено в Росії. Україна потрапляє у все більшу залежність від енергетичних ресурсів російського виробництва.

 

 

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу