Міністерство економіки щодня моніторить залишки дизельного палива, на поточний момент його місячний обсяг на ринку України є оптимальним для забезпечення всіх необхідних ринкових процесів, повідомили в міністерстві.
«Мінекономіки в щоденному режимі проводить моніторинг залишків дизпалива. Станом на сьогодні місячний обсяг дизпалива на українському ринку є оптимальним і збалансованим для забезпечення всіх необхідних ринкових процесів», — повідомила пресслужба Мінекономіки.
Водночас для запобігання дефіциту дизпалива на ринку України Мінекономіки та представники АТ «Укрзалізниця» домовилися, що в разі необхідності буде забезпечена додаткова доставка палива з портів, ввезеного на територію України морським транспортом. Для цього «Укрзалізниця» володіє всіма резервами, уточнюється в повідомленні.
Як вказало Мінекономіки з посиланням на трейдерів дизельного палива, на травень планується зростання його поставок в Україну з Республіки Білорусь, Литви, Угорщини, Туреччини, в тому числі шляхом збільшення поставок морським транспортом.
Леонід Косянчук, експерт ринку нафтопродуктів, говорить про це так:
«Ще тиждень-два тому над Україною висіла загроза нестачі дизпалива. З ринку пішов один з потужних трейдерів, і все було дуже складно. Поки що цей прапор ніким не перехоплений. «Корал Енерджі», до слова, не отримала всі необхідні дозволи».
Важливо також, що в Мінекономіки впевнені, що дизельного палива вистачить, а проблеми на сьогодні немає. Також в міністерстві кажуть про постійний моніторинг. Експерт каже про те, що «немає сенсу моніторити погоду на вулиці, якщо у вас з собою немає парасольки».
«Раніше бували випадки, коли три цистерни їхали з Одеси до Києва два тижні», — говорить експерт стосовно перевезень дизпалива УЗ.
В цілому ж, важливий не моніторинг, а робота, яка забезпечить надійність. Через дефіцит дизпалива ледь не зупинився рух. При цьому компаніям обіцяли додаткові поставки палива.
«Сьогодні відомо, що УЗ має високі зарплати та дивний наглядова рада. Це держава в державі», — акцентує увагу експерт.
Україна — країна, яка дуже диверсифікована по каналах надходження в країну нафтопродуктів. Доставити сюди дизпаливо — не така велика, як потім розвести з портів це паливо до користувачів. Але тут зрозуміло, що кожна операція робить паливо дорожчим.
Поставка морем і після цього транспортом апріорі дорожче поставки «трубою». І, звичайно, за все це в підсумку заплатить кінцевий споживач.
Більше цікавої інформації про постачання дизпалива і вплив цього питання на економіку нашої країни Леонід Косянчук розповів в ефірі «Першого Ділового».