Голова Тимчасової слідчої комісії ВР з питань оцінки критичного стану «Укрзалізниці» Юлія Гришина підвела підсумки роботи ТСК і розповіла про план роботи комісії на наступні півроку.
Гришина нагадала, що ТСК рекомендувала Міністерству інфраструктури переглянути тарифи «Укрзалізниці» з вантажних перевезень.
«Міністерство інфраструктури вже почало переглядати тарифи. І це правильно, оскільки олігархічні групи за останні 5 років, як встановили експерти нашої ТСК, не доплатили державній «Укрзалізниці» приблизно 100 млрд грн через занижені тарифи», – розповіла Гришина.
Крім того, вже призначено тимчасового виконувача обов’язків підприємства. Проводиться відповідний конкурс на підбір постійного керівництва «Укрзалізниці», продовжила нардеп.
«Дуже багато питань до самої процедури відбору менеджменту, адже уряд і УЗ для чогось залучають кадрові агентства в цей процес. Компанія за це платить більше 4 млн гривень. Начебто ці кошти більше нікуди вкласти. А потім, на виході, ми можемо отримати такого ж переможця, як в 2020 році, яким був Володимир Жмак, який провалив всю роботу, і за півроку Кабмін, як акціонер «Укрзалізниці», вигнав його. Вибирали Жмака вісім місяців, а вилетів він за пів року після початку роботи», – заявили в ТСК.
Кадрові агентства засоби за такий неякісний підбір не повертають і бракованого кандидата на іншого теж не міняють.
У планах ТСК – охопити увагою всю структуру «Укрзалізниці», і заглибитися в роботу філій і підприємств, які належать залізниці, розповідає нардеп.
«Там багато цікавого і безліч прихованих ресурсів. Так, є інформація про те, що пасажирська компанія, якою керує Олександр Перцовський, багато витратних матеріалів закуповує без тендерів. А саме через підконтрольне ПАТ. Тут є над чим працювати, адже навіть контракт на послуги з консультування Deutsche Bahn для УЗ оформлено не з АТ «Укрзалізниці», а через ПрАТ «Київський електровагоноремонтний завод», що належить АТ «Укрзалізниці». Підписантом там є представник від заводу.
Зазначене підприємство ніякого відношення до організації залізничних перевезень не має, це суто ремонтний завод, втім, він проводить закупівлю, предметом якого є надання консультаційних послуг у сфері організації пасажирських перевезень. Зроблено це за схемою допорогової закупівлі. Там дуже багато питань до процедури, до її обґрунтування», – коментує вона.
У звіті зібрано достатньо матеріалів, щоб в ситуацію в «Укрзалізниці» стали набагато активніше втручатися правоохоронні органи. Там все цілком предметно і дуже конкретно: прізвища людей, дії або бездіяльність яких завдали збитки та шкоду.
Про це говорили в ефірі телеканалу «Перший Діловий» з головою громадської організації «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимиром Наумовим.
«На сьогоднішній день, якщо ми всі подивимося, то крім кардинальних змін у вигляді призначення Кабінетом міністрів виконуючим обов’язки голови правління «Укрзалізниці» Камишіна – більше ніяких змін не відбулося. Природно, крім того, що було прийнято постановою Кабінетом міністрів розширити до семи осіб кількість членів правління «Укрзалізниці». Тобто, кардинально ніяких кадрових змін, які б вплинули і максимально прискорили ефективність і підвищення валового доходу «Укрзалізниці» просто-напросто немає. На сьогоднішній день «Укрзалізниця» як котилася вниз, так вона і котиться», – зазначив експерт.