«Інспектор Укртрансбезпеки може за день заробити свою місячну зарплату на дорогах України» – експерт

Поділитися:

Мінінфраструктури розпочинає перезавантаження Державної служби безпеки на транспорті (ДСБТ, Укртрансбезпека).

Наразі йдеться про три ключові напрямки – кадрове перезавантаження, цифровізація та допомога міжнародних партнерів.

Плани реформування Укртрансбезпеки обговорили на круглому столі у Мінінфраструктурі.

«Негатив на ринку накопичувався роками — ми розуміємо, що лише системні зміни зможуть змінити це ставлення. Завдання, які стоять перед нашою командою на найближчі півроку, досить чіткі: максимальна автоматизація державних сервісів, нова кадрова політика та тісна робота з нашими міжнародними партнерами», — розповіли в Міністерстві.

Робота Укртрансбезпеки останніми роками свідчить, як досить швидко через кадровий голод, брак фінансування та політичної волі може знищуватися зсередини одна з ключових державних інституцій у сфері перевезень.

При цьому в МІУ не вигадують власних шляхів та не експериментують, а використовують досвід розвинених країн, конкретні рішення та ініціативи, які вже продемонстрували свою ефективність.

Штат інспекторів Укртрансбезпеки буде збільшено вдвічі, а їхня зарплата, яка зараз становить 6-7 тисяч гривень, підвищена щонайменше до 15 тисяч гривень на місяць. Відбиратимуть нових інспекторів за конкурсом, який стартує до кінця жовтня. На дорогах вони мають з’явитися влітку 2022 року. Від кандидатів вимагають наявність вищої освіти та готовність розвиватися та навчатися, працювати на загальний результат.
Мета цифровізації послуг Укртрансбезпеки — мінімізація людського фактора у прийнятті рішень та корупційних ризиків.

Наприкінці літа минулого року було запущено новий кабінет перевізника «ШЛЯХ», в якому вже реалізовано систему замовлення та обліку дозволів на міжнародні вантажоперевезення.

Про це йшлося в ефірі телеканалу «Перший Діловий» за участі голови громадської організації «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимира Наумова.

«Укртрансбезпеки – це не тільки інспекція з безпеки наземного транспорту – сюди входить і залізниця, і маломірні судна, і дозволи на вхід у русла річки. Тобто тут дуже багато таких, скажімо, лазівок, у яких можна жити приспівуючи, незважаючи на мізерну заробітну плату, яку сплачують інспекторам. Тому роками люди осідали, роками люди працювали у цій інспекції спокійно. Навіть вибудовували нові схеми, здіймали старі схеми. Усі ми це бачили у засобах масової інформації», – розповів він.

Експерт назвав причину, чому Укртрансбезпека загрузнула у корупційних схемах.

«Щоб перезапустити Укртрансбезпеку – для цього недостатньо набрати невелику кількість інспекторів, незрозуміло якої професійної якості, судячи з усього ще й витрачати гроші на їхнє навчання. Спочатку треба було чітко поставити людей у ​​рамки і платити нормальну заробітну плату. Тому що будь-який інспектор на дорозі може з водія нелегального транспортного засобу, або сірого транспортного середовища, або легального т.зв. – заробити за день свою місячну заробітну плату», – наголосив фахівець.

Читайте також
GM Energy
19 Квітня 2024 року - 13:04
GM Energy презентувала двунаправлені зарядні пристрої для електромобілів “від автомобіля...
5 Січня 2023 року - 0:22
Повідомляємо, що Шкіря Ігор Миколайович є власником торгівельної марки «ПЕРШИЙ...
28 Лютого 2022 року - 12:12
Поки що невідомо, яку саме спадщину художниці Україна втратила
28 Лютого 2022 року - 10:30
Українська делегація їхала через Польщу